וידר לגמזו: העבר האחריות מעיריית בני ברק הכושלת לידי פיקוד העורף

אריה ריבקינד
|
י"ד אלול התש"פ / 03.09.2020 20:37
חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד קורא לפרופ’ רוני גמזו: הסגר לא יעזור. צריך  להעביר באופן מיידי את האחריות והאכיפה בבני ברק מידי העירייה – לפיקוד העורף • “התקופה היחידה שבה התחלואה בעיר ירדה היתה כאשר מונה איש צבא לראש העיר בפועל”

אחרי החלטת קבינט הקורונה להטיל סגר על עיר התורה והחסידות: חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד, יעקב וידר, קורא הערב (חמישי) לפרופ’ רוני גמזו  להעביר באופן מיידי את האחריות בנושאי בדיקות, הסברה ואכיפה בבני ברק מידי העירייה – לפיקוד העורף.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

וידר אמר: “פרופ’ גמזו מנותק מהמציאות ובימים האחרונים פניתי לחברי הממשלה והדגשתי בפניהם שהטלת סגר על בני ברק תגרום לאסון רפואי וכלכלי עצום ללא סיבה.

“גם הסגר הקודם שהטיל השר ליצמן על בני ברק בגל הראשון לא עצר את התחלואה, להפך, הוא אפשר לקורונה להתפשט ללא הפרעה בעיר ענקית וצפופה שבה חיים כרבע מיליון אזרחים. הסגר הוסר אז מעט לפני התפרצות שהיתה גורמת לקריסת כל בתי החולים במרכז הארץ ולאסון לאומי!”

וידר הדגיש: “התקופה היחידה שבה התחלואה בעיר ירדה היתה כאשר מונה איש צבא לראש העיר בפועל, ומאז שעזב את תפקידו הקורונה חזרה להשתולל בעיר.

“במקום להעביר החלטות גורפות ומנותקות מהצרכים בשטח, שמסכנות את פרנסתם ובריאותם של תושבי בני ברק, פרופ’ גמזו צריך לוותר על סמכויותיו ולהעביר באופן מיידי את האחריות בנושאי בדיקות, הסברה ואכיפה בבני ברק לפיקוד העורף”.

מוקדם יותר היום אירח וידר את ח”כ גילה גמליאל, השרה להגנת הסביבה, למפגש מצומצם עם תושבי בני ברק, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

המשתתפים העלו בפני השרה את החשש הכבד של תושבי בני ברק מסגר נוסף, בזמן שהעיר עדיין לא התאוששה מהסגר הקודם שנגרם בשל מה שהגדירו “בריחת העסקנים וקריסת העירייה”.

השרה הופתעה מאוד לשמוע שהמיליונים שהממשלה העבירה לעירייה, כדי לעצור את התפשטות הקורונה ולמנוע סגר נוסף – נעלמו.

וידר הציג הציג לשרה את תכניתו להעברת סמכויות הבדיקות, ההסברה והאכיפה מעסקני העירייה לצה”ל ומשרדי הממשלה, דבר שיאפשר להפוך את בני ברק בתוך שלושה שבועות לעיר ירוקה.

השרה גם בישרה כי הנחתה את משרדה לקדם בעיר באופן מיידי שורת פרויקטים בתחום התברואה ואיכות הסביבה, ממתקנים למיחזור בקבוקים ועד טיפול באסבסט, ואני מקווה שבקרוב מאוד יאושרו תקציבים נוספים.