לקראת עימות בקבינט הקורונה: איזה ערים יצורפו היום לאדומות?

אריה ריבקינד ותמי גיל
|
י"ד אלול התש"פ / 03.09.2020 01:12
אם ב”ב ואלעד יצורפו ל’אדומות’ – יהיו 5 ערים חרדיות ברשימה • גם שכונות חרדיות בבירה ואשדוד בדרך • על רקע העימות החריף עם החרדים: נתניהו, ליצמן, דרעי, גמזו ונומה ייפגשו לפני ישיבת הקבינט • למה הדבקה בישיבות לא מעוררת דאגה – ואיך הם משנים מלאכותית נתונים בערים?

קבינט הקורונה יתכנס הבוקר (חמישי) כדי לדון ברשימת ‘הערים האדומות’ החדשה.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

במשרד הבריאות גיבשו אמש את רשימת הערים האדומות, והיא צפויה להיות מוגשת לשרים שעות ספורות לפני הדיון.

מלבד בני ברק, שכבר הוחלט כי היא אדומה, גם אלעד ונצרת יוכנסו לרשימה. אבל לא מדובר רק ביישובים, שכן אל הרשימה צפויות להצטרף גם שכונות בירושלים ואשדוד. האזורים האדומים בירושלים הם כמה שכונות במזרח העיר, וכמה שכונות חרדיות.

עם צירוף בני ברק, אלעד ונצרת לרשימה, היא צפויה לכלול כ-20 יישובים ורשויות במגזר הערבי ברשימה וחמש ערים חרדיות – בני-ברק, אלעד, ביתר עלית, רכסים ועמנואל.

בקבינט הקורונה צפוי לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולפרופ’ גמזו עימות עם השרים החרדים, המתנגדים להטלת סגר או החמרות אחרות, כמו גם על רקע הנסיעה לאומן, וההתבטאויות של הממונה על המאבק בקורונה שהכעיסו רבים בציבור החרדי.

אולי כדי לנטרל את העימות הזה –  ראש הממשלה ייפגש מחר, קודם כינוס קבינט הקורונה, עם השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ויולי אדלשטיין, יחד עם רוני גמזו והאלוף במיל’ רוני נומה, הממונה על  הטיפול בעולם הישיבות.

בחדשות 12 ציינו, כי התכנסות הקבינט והדרישה של משרד הבריאות להטיל סגר על הערים האדומות מגיעה על רקע זלזול של יותר ויותר אזרחים בכל ההנחיות.

כך, למשל בביתר עילית ה’אדומה’ נפתחו בתי הספר בניגוד להחלטת הקבינט, ואירועים מתקיימים מידי לילה בניגוד להנחיות, בבאר שבע התקיימה מסיבת סיום קיץ המונית שהכניסה שכבה שלמה לבידוד, בשפרעם חגגו חתונת ענק עם  כ-5,000 איש ללא מסכות.

בנוסף לזה, הגר”ח קנייבסקי הורה לבחורי הישיבות השוהים בקפסולות בישיבות שלא להיבדק – מה שגרר השתלחות מצד פוליטיקאים.

בחדשות 12 דווח, כי אצל החרדים, כ-80% מהתחלואה החדשה לפי גורמי מקצוע היא בישיבות. בכירים במשרד הבריאות העריכו כי יש יותר מ-400 חולים חדשים בישיבות, והמספר עלול להכפיל את עצמו עד מחר ל-800 ויותר.

עם זאת, מקרי ההדבקה בישיבות אינם בהכרח חדשות רעות: מתוך 150 ישיבות, בארבע מהן נרשמה התפרצות משמעותית – בכרמיאל, באלעד, בראשון לציון ובירושלים – אך אותן ישיבות הכינו מראש מתחמי בידוד לחולים.

הישיבה בכרמיאל, שבה יותר מ-200 חולים, הפכה למעשה למלונית קורונה.

בחדשות 12 צוין עוד, כי ההידבקות בישיבות משפיעה על נתוני הקורונה בצורה חריגה, שכן למרות שהחולים נשארים בתוך הישיבה, הם נספרים על חשבון הערים בהם מתגוררים בני משפחתם – כמו אלעד, ביתר עילית ובני ברק. כך יוצא, שהתחלואה באותן ערים חרדיות עולה בחדות והן הופכות ל’אדומות’ באופן מלאכותי, משום שהחולים לא שוהים בהן.

נתון זה הוצג לפרופ’ רוני גמזו, והדבר יכול להשפיע על אופי ההגבלות שיוטלו ועל הכנסת הערים לרשימה.