פינדרוס: “גמזו מגביר התחלואה” • פרשנים חרדים: הוא לא שונא

ההוראה של מרן הגר"ח קניבסקי לראשי ישיבות שלא לבצע בדיקות בקפסולות, הובילה למתקפות מצד ממונה הקורונה ופוליטיקאים • אחרי שיח"צנים חרדים פתחו במתקפה נגד גמזו וטענו שהוא "אנטי חרדי" - אמר הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין: "גמזו חייב להישאר. הוא התקווה האחרונה שלנו"
יוני גרין
י"ג אלול התש"פ / 02.09.2020 19:07

ממונה הקורונה פרופ’ רוני גמזו, שביקר היום (רביעי) בעיר החרדית ביתר עלית מתח ביקורת על הוראתו של מרן הגר”ח קניבסקי לראשי ישיבות שלא לערוך בדיקות קורונה לתלמידים השוהים בקפסולות עד לאחר יום כיפור.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

“הודעת הרב מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות”, קבע גמזו.

יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ יצחק פינדרוס, אמר  בתגובה: “מציע לך לא להתערב במה שכבר הוכח כהצלחה אלפי שנים – הנוטל עיצה מן הזקנים אינו נכשל”.

פינדרוס הוסיף: “ההודעות של גמזו בינתיים מאז שמונה רק הגבירו את קצב התחלואה. מקווה שבניהול בית חולים יש לו יותר הצלחות”.

יו”ר ועדת הקורונה של הכנסת, ח”כ יפעת שאשא ביטון, השתלחה אף היא במרן הגר”ח: “אף אחד איננו מעל החוק ואף אחד איננו חסין בפני הקורונה. הרב קנייבסקי למרות מעמדו וגילו נוהג בחוסר אחריות אישית וציבורית כשהורה לחסידיו שלא להיבדק ובכך גם מונע את צמצום ההדבקה”.

היא הוסיפה: “אמירה שכזו אסור לה שתתקבל בשתיקה של הממונים על המאבק בקורונה ובראשם הפרויקטור גמזו, שר הבריאות אדלשטיין וכמובן ראש הממשלה נתניהו. הטיפול במוקדי תחלואה נקודתיים חייב להיעשות באומץ. כולם חייבים לשמור על ההנחיות, אחרת לא נצליח לנצח את הנגיף!”

חברת הכנסת  יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו תקפה: “הנחייתו של הרב קנייבסקי מאפיינת את הלך הרוח של רוב המנהיגים החרדים. הדבר החשוב ביותר עבורם הוא שהציבור שלהם יישאר בשליטה מלאה. כמו שהם נגד השתלבותו בחברה של הציבור כך הם מתנגדים לבדיקות קורונה בישיבות כי הם מבינים שאם יהיו תשובות חיוביות הם ילכו לבידוד והרבנים יאבדו שליטה”.

לאחר שיח”צנים חרדים פתחו במתקפה נגד ממונה הקורונה, וטענו כי הוא “אנטי חרדי” – יצאו להגנתו עיתונאים חרדים.

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין כתב בחשבון הטוויטר שלו: “דעה לא פופולרית. גמזו חייב להישאר. הוא התקווה האחרונה שלנו שמשהו אולי עוד יעבוד במאבק בקורונה. הוא לא אשם שהערים החרדיות הפכו אדומות אלא אנחנו. מערכת התעמולה המתוזמרת נגדו היא אינטרסנטית בעליל והמניעים שלה שקופים”.

העיתונאי יצחק נחשוני הגיב: “גם אם פרופ’ גמזו נוקט בצעדים מקוממים ולא מתקבלים על הדעת, הוא אינו שונא חרדים. שמעתי אותו, לפני שהתמנה לפרוייקטור”, מתבטא באוזני פורום של מכובדים שאינם דתיים כי לומדי התורה בעיניו הם יחידת העילית של העם היהודי. שונא חרדים לא מתבטא כך, בודאי לא כשאין לו שום הכרח לעשות זאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגר"ח קנייבסקי, וכל מחנהו טועים. התחלואה הייתה צריכה מזמן לרדת
    02/09/2020 21:01
    יהונתן
  1. לעת עתה אוכלוסיות חרדיות שלימות נכנסות לטלטלה רק בגלל שיש חרדים חסרי אחריות שלא עוטים מסיכה ולא נזהרים שלא להדביק. מה העניין לנהוג כך?