גמזו הזהיר בביתר עלית: מדי ערב יש פה חגיגות – אתם בדרך לסגר

ממונה הקורונה ביקר בחריפות את האכיפה הרופפת בביתר עלית: "עדים להפרה שיטתית של ההנחיות. מדי ערב מתקיימים אירועים שמפרים הנהלים וגם אתמול, נפתחו מוסדות החינוך" • "הסירוב העקבי לשיתוף פעולה מצד חלק מהערים האדומות עלול לגרור התפרצות תחלואה קשה ביותר"
תמי גיל
י"ג אלול התש"פ / 02.09.2020 16:57

הממונה על המאבק בקורונה, פרופ’ רוני גמזו, ביקר היום (רביעי) בעיר החרדית ביתר עלית והזהיר מהמצב הבעייתי השורר בה.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

“אנחנו עומדים כעת על 14% בדיקות חיוביות בעיר והאחריות למצב נמצאת מעתה בידיים שלכם. אנחנו זקוקים להתגייסות מלאה של העירייה והעומד בראשה ואני בטוח שהתושבים יצייתו לכל הוראה והנחיה. חזרה מהירה לשגרה תלויה אך ורק בכם – הקפדה יתרה על ההנחיות תשמור עליכם ועל משפחותיכם”.

ממונה הקורונה ביקר בחריפות את האכיפה הרופפת בעיר: “לצערנו, אנחנו עדים להפרה שיטתית של ההנחיות. מדי ערב מתקיימים בעיר אירועים שמפרים את כלל הנהלים וגם אתמול, בניגוד להנחייתנו, נפתחו מוסדות החינוך בעיר.

“אני מבין את מורכבות המצב, אך קובע כעת באופן חד משמעי – ללא הגברת האכיפה ועידוד בדיקות, נידרש לקבל החלטות מורכבות שעלולות להסתכם גם בסגר מלא”.

הוא הדגיש: “הסירוב העקבי לשיתוף פעולה מצד חלק מהערים האדומות עלול לגרור התפרצות תחלואה קשה ביותר. כיום 28% מהתחלואה הכללית היא בחברה הערבית כשהחברה החרדית מהווה 22% מסך התחלואה בישראל.

“עלייה משמעותית בהיקפי התחלואה תדרוש מאיתנו לנקוט בצעדים חריפים גם ברמה הארצית. ללא מגמת שינוי ניכרת עד לתאריך שהוגדר – ה-10.9, נידרש לגבש הנחיות חדשות ורחבות יותר, שיפגעו בצורה משמעותית בשגרת החיים גם מחוץ לערים האדומות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אז אולי שיתחילו לעבוד??
    02/09/2020 17:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא ראיתי בביתר שום ניידת שאוכפת חתונות… לא קשה לזהות חתונה. כל העיר שומעת ויודעת איפה היא מתקיימת. שיעמידו שוטרים ליד כל חתונה לאכוף הנחיות.

  2. האם מאיר רובינשטיין כבר נמצא באומן?
    02/09/2020 23:12
    דויד
  3. שלום.
    מישהו יודע לאן נעלם מאיר רובינשטיין?

    עירו הדרדרה לצבע אדום, עלולה להגיע לסגר נוסף, חריקות בפתיחת שנת הלימודים, אבל הבחור פשוט נעלם.

    שמועות שהאיש נמצא באומן. האם מישהו יכול לאמת או להכחיש?

    אם הוא באומן זהו זלזול בתפקידו. האיש יסגור חודשיים ללא עבודה ממשרדו: חודש באומן, שבועיים בידוד, שבוע וחצי סוכות, שמחת תורה ואיסרו חג. חודשיים ללא נוכחות במשרד, בשיא המשבר. הפקרות, כבר אמרנו?