הרב נזף: הורים רבים מזלזלים, לא מדווחים או מוסרים מידע לא נכון

רב העיר כרמיאל, הגאון רבי אברהם צבי מרגלית, מזהיר מחדש להתפרצות הקורונה בקהילה החרדית: "מעמידים בסכנה גדולה את המשך שנת הלימודים, אנו יוצרים בכל המוסדות חממת הדבקה גדולה..." • קובע: מעתה - בכל מקרה של בידוד בן משפחה, לא תוכל כל המשפחה להגיע אל מוסדות החינוך
יוני גרין
י"ג אלול התש"פ / 02.09.2020 16:42

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי, וסגנו פנחס סירוקה נמצאים החל מהבוקר (רביעי) בשטח ישיבת ‘רינה של תורה’, יחד עם קציני פיקוד העורף, ולאחר הערכת מצב החלו לטפל בהתפרצות הקורונה בישיבה.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

מרכז השליטה של ועד הישיבות דיווח הלילה כי כ-100 מתלמידי ישיבה הממוקמת בעיר כרמיאל שבצפון אובחנו כחולים בקורונה.

בקהילה החרדית בכרמיאל החליטו לצמצם נזקים במהירות כדי שלא לעורר גל שנאה בעיר.

רב העיר, הגאון רבי אברהם צבי מרגלית, הקורא כבר מהגל הראשון להקפיד מאוד על הנחיות משרד החינוך, שיגר היום מכתב מיוחד להורי התלמידים מהקהילה החרדית בעיר,  בו כתב: “עם תחילת השנה התגלו מספר מקרים של קורונה אצל תושבי העיר, וכתוצאה מכך נכנסו מספר תלמידים לא קטן לבידוד”.

הרב ציין: “לצערנו הרב יש משפחות שאינן יכולות לעמוד בבידוד מלא של בן המשפחה בגלל חוסר מקום או בית לא מתאים, וגרוע מכך – ישנם הורים רבים המזלזלים בהוראות ולא מדווחים או מוסרים מידע לא נכון למוסדות החינוך ולרשויות הבריאות”.

הוא הוסיף: “כתוצאה מכך אנחנו מעמידים בסכנה גדולה את המשך שנת הלימודים ואת היכולת להמשיך להפעיל את המוסדות  ואנו יוצרים בעצם בכל המוסדות חממת הדבקה גדולה…”

רב העיר מזהיר: “ביטול תורה, חילול ה’, הנזק הבריאותי ועוד שיגרמו מכך – תוצאותיהם מי ישורם והדבר חמור שבעתיים כשהוא נובע מתוך זלזול וחוסר אחריות”.

הרב דורש מבני הקהילה: “אנא דווחו למוסדות מיד ברגע האמת – על תסמינים, מבודדים או ל”ע חולים. הדבר יעזור לנו מאוד לקטוע את שרשרשת ההדבקה ולשים סוף למגיפה המשתוללת גם אצלנו.

“כמו כן, אין לשלוח ילדים שאינם מרגישים טוב מכל סיבה שהיא, גם אם אלו אינם תסמינים של קורונה”.

הרב מדגיש כי מעתה בכל מקרה של בידוד בן משפחה, לא תוכל כל המשפחה להגיע אל מוסדות החינוך, עד לסיום הבידוד.

מרכז השליטה של ועד הישיבות דיווח הלילה על ההתפרצות בישיבה: “מדובר בישיבה שהצטרפה למרכז השליטה בשלב מאוחר יותר וללא קיום בדיקות מקדימות. לאור הצורך בניהול והכוונה בשל החשש ממספר תלמידים בעלי תסמינים”.

בהתאם לנוהל, יופרדו תלמידי הישיבה החולים וישהו בתנאי בידוד מלאים במתחם הישיבה על פי ההנחיות.

“האירוע כולו מתוכלל ונמצא תחת פיקוח וניהול המטה המקצועי של מרכז השליטה בתיאום מלא עם הנהלת הישיבה בשיתוף משרד הבריאות ופיקוד העורף”, נאמר בהודעה.

עוד נמסר מטעם ועד הישיבות, כי “מציאות זו נלקחה היטב בחשבון בבניית המתווה, ושורת הצעדים הביאה לזיהוי מוקדם ולהכלת האירוע כולו בתוככי הישיבה ללא סיכון וללא מעגלים נוספים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות