אדלשטיין: “הכרתי את אומן לפני שרובם הכירו, נסיעה תביא תחלואה”

שר הבריאות בוועידת הקיץ של בשבע וערוץ 7: "החלק הארי של התחלואה מגיע מהמגזר הערבי והחרדי. זה לא גזעני או מתנשא, התנאים של הצפיפות גורמים ליותר תחלואה ומי שצריך להתבייש במצב - אלה ממשלות ישראל"
חרדים 10
י"ג אלול התש"פ / 02.09.2020 10:43

שר הבריאות יולי אדלשטיין הופיע הבוקר (רביעי) בוועידת הקיץ של בשבע וערוץ 7.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

אדלשטיין התייחס למצב תחלואת הקורונה: “החלק הארי של התחלואה מגיע מהמגזר הערבי והחרדי. זה לא גזעני או מתנשא, התנאים של הצפיפות גורמים ליותר תחלואה ומי שצריך להתבייש במצב הזה אלה ממשלות ישראל”.

בהמשך חשף השר כי היו לא פחות מארבע מועמדים לתפקיד פרויקטור הקורונה, אליו נבחר בסופו של דבר פרופ’ רוני גמזו.

השר התייחס למשבר סביב ראש השנה באומן: “הכרתי את אומן עוד לפני שרוב המאמינים הכירו את אומן, הנסיעה לאומן תביא תחלואה”.

אדלשטיין תקף את החלטת שופטי בג”צ להרוס את היישוב מצפה כרמים: “ההחלטה בבג”צ זה דבר שמרתיח אותי, סוג של חזרה לימים אפלים… מקווה שההחלטה האבסורדית בבג”צ עוד תשתנה”.

על רקע העלייה הבלתי פוסקת במניין הנדבקים והנפטרים, צפוי שר הבריאות יולי אדלשטיין לתמוך בישיבת הקבינט שתיערך מחר, בדרישת ממונה הקורונה, פרופ’ רוני גמזו, להטיל סגר מיידי על היישובים האדומים שמצב התחלואה בהם חמור במיוחד.

אדלשטיין אמור לתמוך גם בעמדתו של גמזו לפיה תימשך סגירת בתי הספר ביישובים האדומים.

בקבינט הקורונה ידונו מחר בהגבלות נוספות על היישובים האדומים וכן באפשרות להטיל סגר כללי בתקופת חגי תשרי. החלטה בנושא זה, על פי הערכות, תתקבל רק בשבוע הבא.

ד”ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות אמרה הבוקר בגלי צה”ל כי יש אפשרות אמיתית לסגר בחגים. “אנחנו מאוד מנסים להימנע מסגר בחגים. אם נראה תחלואה שאנחנו לא מצליחים להשתלט עליה, אז סגר הוא צעד טקטי”.

לגבי פתיחת בתי הספר אמרה: “מקווה שהמתווה יגרום לזה שלא כל בית הספר נסגר במקרה תחלואה, ייצא נוהל מסודר על איך סוגרים ואת מי מבודדים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אומן
    02/09/2020 16:25
    אברהם
  1. מה בדיוק הוא הכיר באומן???