משרד הבריאות הגדיר את בני ברק ‘אדומה’ וראש העיר בפאניקה

בעקבות העלייה בקצב ההדבקה: בני ברק הפכה ל'עיר אדומה' • המשמעות: ביום ה' יוחלט אם מוסדות החינוך ייסגרו, וכבר כעת הוטלו מגבלות על התקהלויות • ראש העיר מתחנן: "נרפא את העיר, אנחנו בשיפור, תנו לנו בדיקות, אם יגדל מספר הבדיקות - גם שיעור הנדבקים שיתגלו יהיה נמוך"
חרדים 10
י"ב אלול התש"פ / 01.09.2020 19:50

בעקבות עלייה בקצב ההדבקה: עיר התורה והחסידות בני ברק הוגדרה הערב (שלישי)  כ’עיר אדומה’ על פי מתווה הרמזור של ממונה הקורונה פרופסור רוני גמזו. כך דווח יואב אבן בחדשות 12.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

בני ברק הוגדרה עד כה כעיר כתומה, ולכן מוסדות החינוך נפתחו הבוקר. אולם, מאחר ונתוני התחלואה בעיר כבר היו גבוהים, כעת – בעקבות העלייה בקצב ההדבקה, היא  מסווגת כעיר אדומה.

עם זאת, למרות החלטת משרד הבריאות, מחר הלימודים בבני ברק יתקיימו כרגיל. זאת משום שכאשר החליט קבינט הקורונה כי מערכת החינוך לא תפעל ביישובים אדומים, בני ברק לא הוגדרה כעיר אדומה.

לפי החלטת קבינט הקורונה, מערכת החינוך לא תפעל ביישובים אדומים לפחות עד ליום חמישי.

ביום חמישי יתקיים דיון נוסף בנושא. במידה ויוחלט אז כי בערים אדומות לא יתקיימו לימודים, ההחלטה תחול גם על בני ברק.

לצד זאת, כבר כעת – לפי מודל הרמזור,  חלות מגבלות על התקהלויות.

אתמול, עם חישוב ה’ציון’ שמגדיר ערים אדומות, היה ציונה של בני ברק מעט מתחת ל-7.5 – הציון שמעליו מוגדרת עיר כאדומה. הבוקר, עם העלייה בקצב התחלואה, חצתה העיר את הרף המדאיג.

ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין, שכבר נחל כישלון מהדהד בגל הראשון, הגיב על החלטת משרד הבריאות: “בני ברק מנהלת מאבק יומיומי עיקש ונחוש בנגיף הקורונה, שהביא לירידה של יותר מ-50 אחוז במספר החולים הפעילים בעיר בחודש האחרון.

“העירייה פועלת להגברת מספר הנבדקים בעיר, שעומד על מאות ביום, ובהתאם מיקום העיר הוא על הגבול בין כתום לאדום”.

רובינשטיין הוסיף: “העירייה תמשיך לפעול בכל האמצעים כדי להקטין את שיעור התחלואה כפי שעשתה עד היום. תימשך גם הוצאת החולים מהעיר למלוניות”.

רובינשטיין דרש להגדיל את כמות הבדיקות ולאפשר גם לא-סימפטומטיים להיבדק.

לדבריו, אם יגדל מספר הבדיקות – גם שיעור הנדבקים שיתגלו יהיה נמוך יותר והעיר לא תוגדר אדומה. “נרפא את העיר, אנחנו בשיפור, תנו לנו בדיקות”, אמר ל’כאן חדשות’.

עם הגדרתה כ’אדומה’, מצטרפת  בני ברק ליתר הערים החרדיות, או שמתגוררים בהן חרדים רבים – שהוגדרו אדומות:  עמנואל, רכסים,  טבריה וביתר עילית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה שחסר זו אכיפת חוקי הבריאות הווה אומר מסיכות, בתי עסק ככה עוצרים את המגיפה לא עם בדיקות ,תוציאו צבא של פקחים לשוטרים וכל מי שהולך עם האף בחוץ 500 ש''ח לא הברדק שהולך היום ברחובות ואפילן בשבת ,כן כן פיקוח נפש!!!
    02/09/2020 01:56
    חרדי
  1. כתבתי למעלה