נעצר מתכנן ומפקד החטיפה והרצח של שלושת הנערים

לפני כחודש נעצר חוסם קוואסמה, תושב חברון, שתכנן ופיקד על חטיפת ורצח הנערים - גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד • בחקירתו הודה: המימון הגיע מחמאס עזה • שני החשודים בביצוע החטיפה ורצח טרם נעצרו • החמאס בעזה מכחיש
שי ויספיש ויוני הראל
י' אב התשע"ד / 05.08.2014 21:15

הותר לפרסום:  היום התיר השב”כ לפרסם כי לפני כשלושה שבועות נעצר חוסאם קוואסמה, תושב חברון, בחשד למעורבות בחטיפתם וברציחתם של שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי”ד.

לאחר שנתגלו הגופות, בתום 18 ימי חיפושים, ניסה קוואסמה להימלט לירדן עם תעודות מזויפות בסיוע בני משפחתו.

הוא נעצר בשכונת שועפאט בירושלים. בחקירתו הודה קוואסמה כי שימש כדרג מפקד למבצעי הפיגוע, מרוואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה. הוא הוסיף כי  המימון לביצוע הפיגוע הגיע מאנשי חמאס ברצועת עזה. כזכור, חמאס הכחיש את מעורבותו בחטיפה.

הדברים נחשפו בתשובת המדינה לבג”צ, לעתירה נגד הרס בתי המחבלים. על פי הדברים,”השיג חוסאם קוואסמה, מתוקף תפקידו, מימון לביצוע הפיגוע מפעילי חמאס ברצועת עזה, וכן הודה כי רכש אמצעי לחימה אותם העביר לידי מרוואן קוואסמה”.

קוואסמה הודה כי לאחר הרצח הגיע אליו מרוואן. השניים נסעו לחלקת אדמה אותה רכש חוסאם חודשים קודם לכן. שם קברו השניים את גופות החטופים ולאחר מכן סייע חוסאם לשני המחבלים להסתתר.

שני המחבלים החשודים בביצוע החטיפה והרצח – מרוואן קוואסמה ועמאר אבו עיישה – טרם נעצרו, והמצוד אחריהם עדיין מתנהל.

פרקליטות המדינה, השיבה לטענות בני משפחות המחבלים נגד הרס בתיהם, וכתבה: “המשיב יטען כי על רקע ההידרדרות החמורה במצב הביטחוני ביהודה ושומרון שהגיעה לשיאה בחטיפת ורצח הנערים, הפעלת הסמכות לפי תקנה 119 כלפי המבנים בהם התגוררו חברי החוליה שביצעה הפיגוע, הינה חיונית כדי להרתיע מפגעים נוספים מלבצע פיגועים חמורים נוספים”.

לדברי הפרקליטות, “רובן ככולן של הטענות העקרוניות שמעלים העותרים אינן חדשות והן נדונו ונדחו במסגרת פסקי דין רבים שניתנו על ידי בית המשפט העליון”. הפרקליטות מתכוונת לבקש מביהמ”ש לדחות את העתירה מבלי שיינתן בה צו על תנאי ולהכריע בה בהקדם האפשרי.

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, התייחס הערב לטענה כי החמאס מימן את חטיפת שלושת הנערים: החמאס בעזה מכחיש כל קשר למימון חוסאם קוואסמה על מנת לבצע פיגוע חטיפה – כפי שטוענים מקורות ישראליים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות