חילופי האשמות: האם חולת קורונה מאלעד נסעה לעזור לסבא וסבתא?

דוברות זק"א ת"א שיגרה במוצ"ש הודעה: "בת 18 מאלעד נשלחה לבידוד בבית הסבא והסבתא בבני ברק, לאחר שהייתה עם תסמינים" • גורמים באלעד: "הנכדה נדבקה מהסבתא כשהייתה אצלה. הסבתא בכלל אלמנה!" • זק"א ת"א: "התגובה המבוהלת של גורמים מסוימים אינה משנה את העובדות"
חיים טוויל
י"ב אלול התש"פ / 01.09.2020 14:58

האם נערה מאלעד, חולת קורונה, נסעה לסבא וסבתא בבני ברק, כדי לעזור להם?

זו ההודעה ששיגרה דוברות זק”א תל אביב במוצאי השבת: “במהלך השבת הגיעו מתנדבי זק”א ישראל וזק”א תל אביב לאיתור חולת קורונה בת 18 מהעיר אלעד – שהוריה שלחו אותה לבידוד בבית הסבא והסבתא בבני ברק, לאחר שהייתה עם תסמינים.

המתנדבים שהגיעו אל דירת הסבא והסבתא גילו זוג קשישים כבני 80. לטענת הנכדה החולה, היא הגיע לסייע להם בעזרה בבית. המקרה הועבר לטיפול משרד הבריאות”.

אלא שגורמים שונים באלעד טוענים כי הסיפור שיקרי.

לדברי גורם עמו שוחח חרדים 10, “נערה היתה אצל הסבתא כדי לעזור לה ולא היתה זקוקה לבידוד. תוך כדי שהנערה היתה בחופש אצל סבתה, הסבתא נדבקה – כנראה בחנות בגדים שהיא עובדת בה כמה שעות או במקום אחר שאינו ידוע – והנכדה נדבקה מהסבתא!

“איך זה נודע לזק”א תל אביב? פשוט מאד, הנערה שגרה באלעד ניגשה לעשות בדיקת קורונה בבני ברק, ומשם התחיל הסיפור להתגלגל, תוך כדי שמעוותים הכל ופוגעים במשפחה. מדובר במשפחה אחראית ורצינית”.

הגורם הוסיף: “סימן קטן, איך יודעים שההודעה שהוציאו שקרית? פשוט מאוד –  הסבתא אלמנה! בעלה הסבא, נפטר לפני כמעט שנה אחרי מחלה קשה – ובהודעה של זק”א נכתב שהיו יחד עם הנכדה שני קשישים בגילאי 80…

“בעיצומה של השבת הגיעו מתנדבי זק”א ת”א לדירת הנערה באלעד ושם נאמר להם על ידי ההורים את סיפור הדברים, ואותם מילים נאמרו להם כשהגיעו באמצע השבת לדירת הסבתא בבני ברק”.

פנינו לזק”א ת”א לתגובה – וזה מה שהשיבו לנו:

“התגובה המבוהלת של גורמים מסוימים אינה משנה את העובדות. יתכן והשאלות נובעות מכך שאינם יודעים במי המדובר. דווקא לשם שמירת כבודם, עד עתה לא פורסמו פרטים על החולה או המשפחה, כך שלא מובנים האשמות על פגיעה במשפחה וכדומה.

“והרי העובדות: הנערה עשתה בדיקת קורונה בגלל תסמיני המחלה, והיתה מחויבת עקב כך לשהות בבידוד. למרות זאת בשבת שהתה בבית הסבתא, כאשר ידעה שיש חשש שהיא חולה, מה שאכן התברר כשבאו מתנדבי זק”א המסורים להודיע לה על תשובה חיובית.

“הסבתא באותה עת – לא היתה חולה וגם אם לאחר מכן חלתה בשבת לא היתה חולה. ההד התקשורתי שהם מייצרים סביב הסיפור בהחלט חשוב, כדי שאנשים יידעו לא לסכן אחרים כשהם חולים ומהווים פצצה מתקתקת. זו גם הסיבה שבהוראת רבנים אנו מביאים לידיעת הציבור מקרים כאלה במידה וישנם. אך אין הדבר אומר שמותר לשנות את העובדות”.

ואיפה הסבא?

“הורי הנערה מסרו למתנדבים שהיא הלכה לסבא וסבתא ועליהם הסתמכה ההודעה. אין לנו סמכות לבצע חקירה אפידמיולוגית ולבדוק בספרי משרד הפנים כל נתון שמוסרים לנו, ואולי יתכן שאין מדובר על אותה משפחה שהם מכוונים, כי כאמור אנחנו לא מסרנו את פרטי המשפחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות