2.4 מיליון החלו ללמוד • אדלשטיין: אני נגד ‘אין קורונה’ או ‘לסגור הכל’

השר יולי אדלשטיין על פתיחת שנת הלימודים: "הצלחה גדולה ששנת הלימודים נפתחה ב 95%. צריך לחיות בצל הקורונה" • על סגירת בתי הספר בערים האדומות: "ההחלטה היא לבריאות הציבור - לא ענישה" • תקלות באפליקציות מילוי הצהרת הבריאות
יוני גרין
י"ב אלול התש"פ / 01.09.2020 11:04

כ-2.4 מיליון תלמידים וכ-205 אלף עובדי הוראה החלו הבוקר (שלישי) את שנת הלימודים תשפ”א בבתי הספר והגנים.

מי שלא יחלו את השנה הם תלמידים ואנשי הוראה בערים אדומות. הורים דיווחו על תקלות באפליקציות שבהן ממלאים את הצהרת הבריאות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החינוך, יואב גלנט, פתחו את שנת הלימודים בבית הספר “נטעים” במבוא חורון שבבנימין. גלנט אמר לתלמידים: “שנת הלימודים נפתחה בצל משבר בריאותי גדול, אבל עצם פתיחתה היא הישג חינוכי וכלכלי כאחד”.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין קיים סיור בבתי ספר באפרת ובגוש עציון, עם ראשי המועצות עודד רביבי ושלמה נאמן.

“קיבלנו החלטה לא פשוטה – לפתוח את מערכת החינוך בישראל למרות השתוללות הנגיף. לא בכל המדינות בעולם התקבלו החלטות כאלה, אבל הצורך להחזיר את הילדים למערכת החינול ולתת להורים להמשיך לעבוד היה לנגד עינינו.

“צריך לחיות בצל הקורונה, לעשות הכל לדכא את הנגיף, לשטח את העקומה ולזכור שהקורומה עדיין כאן. לא מקובלות עלי הגישות של ‘אין קורונה’ או של ‘לסגור הכל'”.

לדבריו, “אפשר להמשיך בכך רק אם נקיים את ההנחיות של משרד הבריאות.

“קיבלנו החלטה לא פשוטה נוספת אתמול לא לפתוח את מערכת החינוך ביישובים האדומים. אני מבין את הקושי של ההורים, המורים והילדים שהתכוננו ללכת לכיתות. אבל אני צריך להבין – קבלת ההחלטה סמוך לתחילת השנה אפשרה לנו להגיע עם רשימת ישובים מעודכנת”.

הוא הדגיש: “אם היינו מקבלים לפני כמה ימים את ההחלטה היו נכנסים ישובים נוספים לרשימה, ולא היינו מוכנים לעשות זאת. ההחלטה נועדה לבריאות הציבור, לא ענישה. עיר אדומה תהפוך לירוקה אם הרשויות והתושבים יפעלו ביחד לנצח את הנגיף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות