הרב קניבסקי: “לא להקל ראש ולמהר להכניס תלמיד לבידוד”

מרן הגר"ח קניבסקי לראשי ישיבות ומנהלי תלמוד תורה: "אסור להקל ראש ולמהר להכניס את התלמידים לבידוד, לא ליחידים וכל שכן שלא לרבים - דבר שיכול לגרום לביטול בית המדרש ח"ו" • הורה שלא לבטל את 'עזרת הנשים' בתפילות הימים הנוראים: "התפילה שלהן חשובה וצריכים אותה"
יוסף גרינבוים
י"ב אלול התש"פ / 01.09.2020 02:06

מרן הגר”ח קניבסקי ביקש השבוע לחזק ולהודות למרביצי התורה, ראשי הישיבות ומנהלי מוסדות החינוך, שעמלו ועמלים בתקופה זו לקיים את היכלי התורה, תלמודי התורה ובתי הספר.

בדברים שנאמרו במענה לשאלות של ראשי ישיבות ומחנכים, אמר השבוע: “אשרי חלקם של מרביצי התורה שבזכותם לא פסקה ישיבה מארצנו, ועלינו להוסיף חיזוק בהיכלי התורה והחינוך”.

הגר”ח הוסיף: “אסור להקל ראש ולמהר להכניס את התלמידים לבידוד, לא ליחידים וכל שכן שלא לרבים – דבר שיכול לגרום לביטול בית המדרש ח”ו”.

בדבריו הדגיש החובה מוטלת על ראשי הישיבות לאפשר את הלימוד בישיבות, באופן שאין בו סכנה.

כמו כן הוצגו כמה שאלות בעניני דיומא שהזמן גרמן. כמה מהשואלים בקשו לברר בעניין ‘ברכת החודש’, שימים אלו הם הזמן האחרון לאמירתה בחודש אלול – האם מי שנמצא בבידוד יברך אותה בעת ששוהה בביתו מהחלון ושלא תחת כיפת השמים, או שימתין לזמן שמסתיים הבידוד שלו?

הגר”ח השיב: “זריזין מקדימין”.

במענה לשאלות גבאי בתי כנסת לקראת הימים הנוראים, אם ראוי לסגור את ‘עזרת הנשים’ על מנת לאפשר הגדלת מקום התפילה בעזרת האנשים, השיב: “לא, התפילה שלהן חשובה וצריכים אותה”.

מרן הורה למצוא פתרונות אחרים, כדי להתפלל בלא חשש סכנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות