גמזו ניצח את גלנט: אין לימודים ביישובים האדומים עד יום חמישי

חרף התנגדות שר החינוך: שר הבריאות וממונה הקורונה הובילו החלטה למניעת פתיחת מוסדות חינוך ביישובים אדומים • השרים החליטו פה אחד: מערכת החינוך לא תפעל בערים האדומות לפחות עד יום חמישי • נתניהו: בעוד 3 ימים נערוך חשיבה מחודשת
אריה ריבקינד
י"ב אלול התש"פ / 31.08.2020 23:32

שעות לפני פתיחת שנת הלימודים: בתום דיון סוער אישר הערב (שני) קבינט הקורונה כי מחר לא ייפתחו הלימודים ברשויות אדומות – זאת בניגוד לעמדתו של שר החינוך יואב גלנט.

איך הוא הצליח לעשות תואר יוקרתי בלי מכינה ותנאי סף? הסוד בפנים

לפי ההחלטה של הקבינט, מערכת החינוך לא תפעל בערים האדומות לפחות עד יום חמישי, אז תיערך חשיבה מחודשת בהתאם לנתוני התחלואה המעודכנים.

בכך קיבלו השרים את הצעת הפשרה של ראש הממשלה: “אנחנו עושים דבר שלא עושים בעולם ופותחים את מערכת החינוך. אני מציע לסגור בערים האדומות עד יום חמישי ואז לערוך חשיבה מחודשת בהתאם לנתוני התחלואה העדכניים”.

השר גלנט אמר בדיון: “ההצעה של פרופ’ גמזו משדרת פאניקה ואני מקווה שזה לא נובע ממניעים אחרים שמאד מטרידים אותי. השקענו 1.4 מיליארד שקלים כדי לפתוח ולא כדי להיבהל. לא ראיתי ביסוס מדעי שיש תחלואה בבתי ספר. לא מבין מאיפה הרעיון שזה יוביל להדבקה המונית”.

מנגד, הממונה על המאבק בקורונה רוני  גמזו הזהיר בישיבה מהדבקה במוסדות החינוך בערים האדומות.

“ילדים פחות סימפטומטיים, אבל הם עדיין מדבקים ולכן חייבים לסגור”, הדגיש. “אין סיכוי סטטיסטי שבבתי הספר בערים אדומות לא יתגלה חולה קורונה. ילדים עד גיל 18 הם 20% מהחולים ביישובים האדומים. ברור שבכל בית ספר ובכל שכבה יש חולים”.

פרופ’ גמזו הוסיף כי בעבר נסגרו בתי ספר רק בגלל ילד חולה אחד.

שר הבריאות יולי אדלשטיין גיבה בדיון את פרופ’ גמזו ותקף את השר גלנט: “כל המומחים תמימי דעים שאסור לפתוח את בתי הספר בערים ה’אדומות'”.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, לעומת זאת, גיבה את גלנט: “אני מסכים עם הטענות של שר החינוך. אם כל הזמן נשחק עם ההנחיות ונשנה אותן, הציבור יתמרד נגדנו”.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן עקצה: “פאניקה כן, פאניקה לא – מה שלא תקין זה שעורכים את הדיון הזה בעשר בערב שלפני. זה מה שמשדר את חוסר הוודאות לציבור”.

על כך ענה לה ראש הממשלה: “כך קבענו מראש, שעל הנקודה הזו נדון ערב לפני הפתיחה”.

ראש העיר רכסים הודיע הלילה:

בהתאם להנחיות משרד הבריאות הערב , ובהתייעצות עם הרבנים ומנהלי המוסדות , מחר יב’ אלול 1.9.20 לא התקיימו לימודים ברכסים בכלל !! לא בת”ת וכן לא בשאר המוסדות והגנים (למעט חינוך מיוחד ונוער בסיכון). מחר נוציא הנחיות ברורות נוספות.

הערים האדומות:

(1) דאלית אל-כרמל;
(2) טירה;
(3) עין מאהל;
(4) עמנואל;
(5) כפר קאסם;
(6) עספיא;
(7) לקיה;
(8) בין ג’ן;
(9) מעלה עירון;
(10) אעבלין;
(11) כפר ברא;
(12) ג’לג’וליה;
(13) כפר עזה;
(14) אל-בטוף;
(15) כעביה-טבאש-חג’אג’רה;
(16) ג’דיידה-מכר;
(17) אום אל-פחם;
(18) ג’ת;
(19) טבריה;
(20) ביתר עילית;
(21) כפר כנא;
(22) רכסים;
(23) זמר;

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות