ברשימת הערים ‘האדומות’ ברמזור: רכסים, טבריה, ביתר עלית ועמנואל

24 יישובים נמצאים בצמרת רשימת 'האדומות', מתוכם 16 יישובים ערביים ו-4 חרדיים • על פי מתווה הרמזור, ברשויות אלה יוגבלו התקהלויות לעד 20 איש באוויר הפתוח, ולא יותר מ-10 אנשים בתוך מבנה • פרופ' רוני גמזו: "אני לא מאמין שמחר תיפתח שנת הלימודים בערים האדומות כרגיל"
תמי גיל
י"א אלול התש"פ / 31.08.2020 19:36

משרד הבריאות פרסם הערב את רשימת 24 הרשויות המוגדרות ‘אדומות’ לפי תוכנית הרמזור של ממונה הקורונה פרופ’ רוני גמזו.

איך הוא הצליח לעשות תואר יוקרתי בלי מכינה ותנאי סף? הסוד בפנים

מרבית 24 היישובים ‘האדומים’ הם ערביים וחרדיים.

רשימת היישובים ה’אדומים’: דאלית אל-כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עספיא, שער הנגב, כפר כנא, רכסים, זמר, אל בטוף, לקיה, בית ג’ן, אעבלין, מעלה מירון, כפר ברא, ג’לג’וליה, נחל שורק, כעביה טבאש חג’אג’רה, ג’דיידה מכר, אום אל פחם, ג’ת, טבריה וביתר עילית.

בחישוב מספר החולים בקורונה ביחס לאוכלוסייה, מובילים היישובים יקיר, טירה, כפר-קאסם, כפר-ברא, בית-ג’ן, לקיה, עוזייר ודאלית אל-כרמל.

על פי המתווה הרמזור  שאושר אתמול, ברשות מקומית “אדומה” יוגבלו התקהלויות לעד 20 איש באוויר הפתוח, ולא יותר מ-10 אנשים בתוך מבנה – בלי תלות בגודל המבנה.

בשלב זה אמורים התלמידים ביישובים אלה לחזור מחר לבתי הספר ולגנים.

אולם מוקדם יותר הצהיר פרופ’ רוני גמזו כי ייאבק שלא לפתוח את הלימודים בערים ה’אדומות’ והזהיר מפני אפשרות לסגר בחלקן: “אני לא מאמין שמחר תיפתח שנת הלימודים בערים ה’אדומות’ כרגיל. אני לא מאמין שמשרד החינוך יעשה את זה. יכול להיות שתוך מספר ימים נגיש לממשלה תוכנית על סגר בעשר או עשרים מתוך הערים ה’אדומות'”.

גמזו סיפר כי ראשי רשויות מקומיות רבות בערים אדומות וכתומות מבקשים שיוטלו בהן הגבלות, ביניהן גם לא לפתוח את הלימודים.

“אומרים שאני משוגע שאני מבקש לא לפתוח לימודים בערים אדומות”, אמר בתדרוך לעיתונאים, “אך חלק מראשי הרשויות מעוניינים בכך”.

גמזו הדגיש כי ימשיך להיאבק על עמדתו כי אין לפתוח את הלימודים בערים האדומות, נגד עמדת הממשלה. “יכול להיות ששר החינוך יצדק בסופו של דבר. אנחנו מנהלים את הסיכונים, זה לא סיכון נכון לקחת אותו”.

קבינט הקורונה יתכנס הערב שוב לישיבה טלפונית בנושא.

גמזו, שהציג היום בפני עיתונאים את פרטי תוכנית ‘הרמזור’, אמר במסר לשרי הקבינט: “עם כל הכבוד, לפעמים אין לכם את כל הכלים המקצועיים, כשאתם מערערים – כל אדם אחר חוץ ממני היה קם והולך”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקר
    31/08/2020 21:54
    ע
  1. טבריה היא עיר כתומה כך מופיע באתר של משרד הבריאות

  2. פיקוח נפש. איפה העסקנים החרדים?
    31/08/2020 23:50
    ראש ישר
  3. עדיים יש ערים אדומות חרדיות. איפה העסקנים החרדים שיפעלו לבריאות שולחיהם?
    סגן שר החינוך מאיר פרוש, במקום לטפל בפתיחת שנת הלימודים, מכלה את זמנו על ביטול הנסיעה לאומן או קיומה.

    סופה של העסקנות החרדית?

  4. הכל פוליטיקה
    01/09/2020 06:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. גר ברכסים, הכל שטויות, אנשים פה מקפידים, לא שמעתי על תחלואה גבוהה, הרוב מבריאים, וב”ה אף לא נפטר אחד, לב”ב יש ח”כים שידאגו להוציא אותה מהרשימה, אנחנו ועוד כמה ישובונים מהמגזר שלא יכולים להילחם, נראה לכם הגיוני להישאר עם הילדים בבית עד ש….???