נתניהו: “תחילתו של עידן חדש. אני התרגשתי, זהו יום היסטורי” • צפו

נתניהו בהצהרה מיוחדת על הרגע ההיסטורי באבו דאבי: "ראיתי את הדגלים שלנו מונפים - התרגשתי והרגשתי גאווה אדירה. פעלתי למען היום הזה 25 שנים. יום של ניצחון דוקטרינת 'שלום תמורת שלום'" • "שלום עושים עם החזק ועוצמה כלכלית מביאה לעוצמה צבאית שהופכת לעוצמה מדינית"
יוני גרין
י"א אלול התש"פ / 31.08.2020 18:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שני) הצהרה מיוחדת בעקבות הנחיתה ההיסטורית של משלחת ישראל באבו דאבי.

איך הוא הצליח לעשות תואר יוקרתי בלי מכינה ותנאי סף? הסוד בפנים

“ראיתי את הדגלים שלנו מונפים – אני התרגשתי והרגשתי גאווה אדירה. אני בטוח שכולכם, בלי יוצא מן הכלל, חשתם אותו הדבר ובטוח הרגשתם שזה יום מיוחד וזה תחילתו של עידן חדש. פעלתי למען היום הזה 25 שנים”, אמר נתניהו.

“תמיד התנגדתי לתפיסה הרווחת שישראל תשיג שלום רק אם תפייס את הערבים בהסכמים מרחיקי לכת שיחלישו את ישראל, אדרבה: כתבתי שישראל צריכה לשכנע את הערבים שכאן המדינה, כאן היא נמצאת וכאן תישאר. מאז – אני פועל ללא לאות כדי להשיג את זה”.

הוא הוסיף: “זהו יום היסטורי, יום של ניצחון דוקטרינת ‘שלום תמורת שלום’. הנחיתי את מאיר בן שבת להזמין את המשלחת של איחוד האמירויות לישראל”.

הוא הדגיש: “שלום עושים עם החזק ועוצמה כלכלית מביאה לעוצמה צבאית שהופכת לעוצמה מדינית. היינו צריכים להפוך את ישראל למדינה מאוד חזקה והדבר הראשון שהיינו צריכים לשנות זה את הכלכלה הריכוזיות, הסוציאליסטית, לכלכלה חופשית, או כמה שיותר חופשית”.

לדבריו, “הובלנו את המאבק נגד התחמשותה הגרעינית של איראין. התייצבתי בכל העוצמה נגד איראן. הלכתי לקונגרס האמריקאי ודרשתי לבטל את הסכם הגרעין. העוצמות האלה הן שהניחו את היסודות למערכת יחסים אחרת לגמרי עם מדינות רבות באזור וגם מחוץ לאזור”.

נתניהו לא הסתיר כי מתנהלים מגעים עם עוד מדינות:  “יש הרבה הדברים שאני לא יכול עדיין לספר – אבל אני מאמין שבמהלך הזמן זה יתגלה. אתם יכולתם לראות את השינויים בעצמכם בשנים האחרונות. נפגשתי ואני נפגש עם המון מנהיגים מהעולם הערבי, מפגשים לא גלויים. אנחנו דנים על פתיחת קווי תעופה ישירים ונציגויות”.

על השאלה האם עלתה מכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות במסגרת ההסכם עם ישראל – אמר ראש הממשלה: “זה לא היה חלק מהעסקה, גם האמריקנים הודו בזה. העמדה שלנו לא השתנתה. אני יכול להגיד שבביקור הזה היועץ לביטחון לאומי של ארה”ב, חזר ואמר, הוא אמר שארה”ב מחוייבת באופן אבסולוטי, מוחלט, לשמירה על היתרון האיכותי של ישראל”.

נתניהו התייחס להתפטרותו של הממונה על התקציבים באוצר: “אחד המתנגדים לתכנית הכלכלית שלי, שפתחה את השוק למטבעות חוץ היה דן מרידור. גם היום, בשאלה מי מחליט – הפקידים או הממשלה הנבחרת? ברור שהממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות