נתניהו נפגש עם קושנר: “אם נצטרך להמתין לפלסטינים – נחכה לעד”

בהצהרה משותפת עם ג'ארד קושנר והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב אמר ראש הממשלה: הסכם השלום עם איחוד האמירויות יסלול דרך למדינות אחרות • "לא רחוק היום שבו נשאל - איך יכול להיות שהמצב היה אחר?"
נתן פרל
י' אלול התש"פ / 30.08.2020 16:41

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם היועץ לביטחון לאומי של ארה”ב רוברט אובריאן והיועץ הבכיר לנשיא ארה״ב ג׳ארד קושנר.

איך הוא הצליח לעשות תואר יוקרתי בלי מכינה ותנאי סף? הסוד בפנים

בתום המפגש מסרו המשתתפים הצהרות משותפות.

ראש הממשלה נתניהו בירך את קושנר ואובריאן: “תענוג מיוחד לארח אתכם בירושלים היום, כי מחר תהיו בטיסה המסחרית הראשונה אי פעם מישראל לאיחוד האמירויות.

“אתמול האמירויות הסירו לראשונה את החרם על ישראל ופתחו את הדלת למסחר והשקעות, ושיתוף פעולה בין הכלכלות הטובות ביותר במזרח התיכון. לא רחוק היום שבו נשאל – איך יכול להיות שהמצב היה אחר?”

נתניהו הוסיף: “תוכנית טראמפ היא היוזמה הריאלית הראשונה לשלום בין ישראלים לפלסטינים. איש לא ייאלץ לעזוב את ביתו וישראל תשמור על עליונותה הביטחונית. מדינות ערביות נוספות יצטרפו לשלום והפלסטינים יבואו בעקבותיהן. לא היינו יכולים להגיע לשלום ההיסטורי הזה בלי תמיכתה האדירה של חברתנו הגדולה ארה”ב. אני שמח שהמבקרים התבדו”.

“לפלסטינים היה וטו על השלום זמן רב מדי. אם נצטרך לחכות לפלסטינים ניאלץ להמתין לנצח”, הדגיש ראש הממשלה.

ג’ארד קושנר ציין בדבריו כי ההצעה שניתנה לפלסטינים במסגרת תוכנית טראמפ הייתה נדיבה. “כשהם יהיו מוכנים לעשות שלום, תהיה להם את האפשרות לעשות זאת”.

קושנר אמר כי ההסכם יביא את ישראל, האיחוד וארצות הברית להיות קרובות מתמיד “כשאנו עומדים מול איומים משותפים. זהו צעד ענק קדימה. נמשיך לרדוף שלום למען ישראל ושכנותיה הערביות. מעולם לא הייתי מלא תקווה כל כך באשר לשלום”.

היועץ אובריאן אמר: “איחוד האמירויות היא המדינה הגדולה ביותר שמכירה בישראל מאז 1994. היצירתיות של ישראל והכספים של האיחוד יעשו משהו משמעותי במזרח התיכון. מוסלמים שירצו להתפלל בירושלים יוכלו לטוס לפה ולעשות זאת. הביטחון של ישראל מתחזק וזאת אחת המטרות שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות