תושבי הדרום חוששים מהמנהרות • תורג’מן: “התושבים בטוחים”

הפסקת האש עוברת בינתיים בשקט משני הצדדים • צה"ל הודיע כי השמיד את המנהרה ה-32, האחרונה שידועה • הערכה: ישנן עוד 2-3 מנהרות החודרות לישראל • אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן: "תושבי הדרום יכולים לחזור לביתם ולהרגיש בטוחים" • אבל תושבי עוטף עזה לא משתכנעים ומארגנים מחאה מול הכנסת • "בפועל ירי הרקטות אינו פסק לרגע, והחשש מהמנהרות שפחדנו ממנו כל כך, הפך להיות מציאותי ומוחשי יותר מתמיד"
נחמן וייס
ט' אב התשע"ד / 05.08.2014 17:30

הפסקת אש. ביום ה-29 למבצע צוק איתן  בשעה 8:00, נכנסה לתוקפה הפסקת האש ל-72 שעות, ההפסקקה ה-6 במבצע, אבל היחידה שנשמרת משני הצדדים נכון לשעה זו.

צה”ל הסיג את כל כוחותיו מתוך שטח רצועת עזה עד לשעה 8:00, והוא מאבטח את הגדר מהצד הישראלי.

גם חמאס נצר הפעם אש, ולאחר מטח כבד שנורה ממש עד לשעה 8:00, הפסיק, נכון לשעה זו, את ירי הרקטות והפצמ”רים לעבר ישראל.

צה”ל הודיע, כי אמש סיים את השמדת המנהרה ה-32, המנהרה ההתקפית האחרונה שידועה לצה”ל ולמודיעין. מדובר במנהרה שנחפרה מרפיח לעבר מעבר כרם שלום, ודרכה ניסו המחבלים לחטוף את סגן הדר גולדין הי”ד.

אולם, מדובר רק במנהרות הידועות לצה”ל, כאלה שהיו מוכרות עוד קודם לתחילת המבצע, וכן כאלה שצה”ל נחשף אליהם במהלך הלחימה ברצועה, אך לדברי גורמים בצה”ל, הערכה היא כי ישנם לפחות עוד 2-3 מנהרות התקפיות, שלא נתגלו ע”י הכוחות.

אלוף פיקוד הדרום סמי תורג’מן הצהיר היום כי: “תושבי הדרום יכולים לחזור לביתם ולהרגיש בטוחים, כוחותינו פרוסים בהגנה חזקה ונרחבת ביישובים ויעקבו אחר הנעשה כשלרשותם אמצעים נוספים”.

תורג’מן סיכם את המבצע ואמר: “הלחימה הייתה מורכבת – שטח בנוי, צפוף, מורכב וכן תווך תת קרקעי רחב. מצאנו בתים ורחובות שלמים ממולכדים, נתקלנו בטילי נ”ט, ירי מרגמות, צליפה ולחימה מטווחים קצרים. בכל מקום בו פעלנו – כוחותינו הצליחו להכריע את האויב ולגבור עליו, להשתלט על יכולותיו ולנטרל אותן. כוחותינו ניצחו בכל מקום, עמדנו ביעדים בהצלחה רבה. המפקדים שלנו ראויים להערכה גדולה”.

אבל תושבי הדרום, ובעיקר תושבי עוטף עזה, הנמצאים תחת איום המנהרות, לא מרגישים בטוחים. והם מתכוונים להקים מאהל מחאה בגן הורדים בירושלים, מול משכן הכנסת ומשרד ראה”מ.

המחאה צוברת תאוצה בשעות האחרונות, דרך הרשתות החברתיות, בהובלת תושבים מהקיבוצים סמוכי הגדר נירים, עין הבשור ועין השלושה.

“בפועל ירי הרקטות אינו פסק לרגע, והחשש מהמנהרות שפחדנו ממנו כל כך, הפך להיות מציאותי ומוחשי יותר מתמיד”, טוענים מארגני המחאה. “בפועל אנו עומדים לחזור למציאות יותר מורכבת ויותר מפחידה מזו שעזבנו לפני שהתחיל המבצע. אנחנו רוצים לחזור למציאות שבה אנחנו יוצאים לעבודה ויכולים להשאיר את הילדים בגנים ובבתי הספר בלי חשש שתיפתח לנו מנהרה וישחטו את ילדנו. יש למצוא פתרון גם לטפטופי ירי הרקטות שהממשלה מקבלת כמובן מאליו, ולהתחיל לקחת את התושבים באזור הדרום כחלק ממדינת ישראל”.

כאמור, בשעה 8:00 נכנסה לתוקפה הפסקת אש למשך 72 שעות, במהלכה יפתח המו”מ בין ישראל למשלחת הפלסטינית, הכוללת את חמאס, ג’יאהד אסלאמי והרשות הפלסטינית, בתיווך של המודיעין המצרי.

דרישות החמאס מתמקדות בהסרת המצור, פתיחת מעבר רפיח וניתנת אזור דייג למרחק של 12 מייל מחופי עזה. הערכה היא כי יקח לפחות שבועיים, עד להשגת הסכם ארוך טווח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות