הרב מאזוז מגבה את גמזו: ‘אפשר להגיע לרבי נחמן דרך לימוד ותפילה’

יוסף גרינבוים
|
י' אלול התש"פ / 30.08.2020 00:55
ראש ישיבת ‘כסא רחמים’ נגד הנסיעה לאומן: “חס וחלילה מישהו בא אליהם עם קורונה, מי יודע כמה ייחלו בגללו. אז יצא שכרה בהפסדה. לא לריב עם הגימזו שאומר לא ללכת” • גילה: “גם אני לומד בספר המידות – זה ספר שנכתב בנבואה”

הגר”מ מאזוז, ראש ישיבת ‘כסא רחמים’, התייחס הערב (מוצאי שבת) בשיעורו השבועי לפולמוס סביב נסיעת חסידי ברלסב לאומן לקראת ראש השנה – והתנגדותו של הממונה על הקורונה, פרופ’ רוני גמזו.

“יש ויכוח על חסידי ברסלב שנוסעים לאומן”, אמר ראש הישיבה. “נוסעים להתפלל על חיים טובים, על כל מיני דברים טובים, חס וחלילה מישהו בא אליהם עם קורונה, מי יודע כמה ייחלו בגללו. אז יצא שכרה בהפסדה.

“צריך לדעת, אפשר להגיע לחכם, דרך הספרים שלו. אם אדם יכול, אבל לא לריב עם הגימזו שאומר לא ללכת. לא, אנחנו הולכים… ומי שעבר את המכסה שלא יילך! מקבל שכר על פרישה יותר מהדרישה. שהוא וכל החברים והילדים שלו ילמדו בספר ליקוטי מוהר”ן. או ילמדו בספר המידות”.

הרב מאזוז גילה: “גם אני לומד בספר המידות. אני חושב ספר המידות, זה ספר שנכתב בנבואה. זה לא פשוט. כל מילה שבו קולעת על השערה. פסיכולוג מיוחד שאין כמוהו בעולם.

“עובדה שהספרים של רבי נחמן והספרים של רבי ארוש יבדל לחיים תורגמו ללע”ז. אפילו הסיפורים של רבי נחמן תורגמו לכמה שפות.

“היה אחד בצפת שדיבר על רבי נחמן, מי אתה בכלל? אתה יודע מי זה רבי נחמן מברסלב? פעם היה מישהו שעשה דוקטורט על רבי נחמן. היה חילוני, אבל לאט לאט נכנס בליבו הדברים עזב את האוניברסיטה ואת הדוקטורט, רבי נחמן רבי נחמן. אז אפשר להגיע לרבי נחמן דרך לימוד, דרך תפילה, דרך להדליק נר לעילוי נשמתו.

“בזכות זה תהיה לנו שנה מתוקה”.