אלקין בראש הצוות שיבחן “מתווה לאומן” • ליברמן: דואגים רק לחרדים

נתניהו מינה את השר זאב אלקין לעמוד בראש צוות שרים שיבחן מתווה לאפשרות נסיעה לאומן • חסידי ברסלב הפגינו הערב נגד ראש הממשלה בשל האיסור הגורף לצאת השנה לקברו של רבי נחמן • ליברמן: "נתניהו דואג למפלגות החרדיות ופועל מתוך שיקולים קואליציונים בלבד"
אריה ריבקינד
י' אלול התש"פ / 29.08.2020 22:41

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה הערב (מוצאי שבת) את השר להשכלה גבוהה זאב אלקין, יליד אוקראינה, לעמוד בראש צוות שרים שיבחן מתווה לאפשרות נסיעה לאומן.

לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, “בתיאום עם שר הבריאות אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ’ גמזו, מינה ראש הממשלה את השר זאב אלקין לעמוד בראש צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן, תחת הגבלות מחמירות של הרשויות באוקראינה.

“בצוות חברים שר הבריאות אדלשטיין, שר החוץ אשכנזי, שר הפנים דרעי ושר המדע יזהר שי”.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב להקמת הצוות שיבחן את הנסיעה לאומן לקראת ראש השנה: “שוב נתניהו מוכיח שיותר מאשר שהוא דואג לאזרחי ישראל ופועל להכריע את הקורונה, הוא דואג למפלגות החרדיות ופועל מתוך שיקולים קואליציונים בלבד”.

יו”ר הקואליציה מיקי זוהר אמר, כי ההחלטה להקים צוות שרים לעניין הנסיעה לאומן “נכונה, חבל שהיא מגיעה מאוחר מדי”, כלשונו.

“יכולנו למנוע את המבוכה בהחלטה יותר מהירה אך מוטב מאוחר מאשר אף פעם. הוצע מתווה (לקבוע רף של 6,000 נוסעים עם בדיקות בהלוך ובחזור) לפני כשבוע שיכול לפתור את המשבר המיותר ואני מקווה שבע״ה עכשיו הוא יתקבל”.

חסידי ברסלב הפגינו הערב נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל האיסור הגורף לצאת השנה לקברו של רבי נחמן באומן.

בשבוע שעבר הפגינו עשרות חסידי ברסלב בצפת וניצלו את שהותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחופשה במלון רימונים בעיר.

כפי שדווח בחרדים 10, שלטונות אוקראינה החליטו בשבוע שעבר למנוע כניסת זרים למדינה, החל מליל שישי ועד יום כיפור, כדי למנוע מחסידי ברסלב להגיע לאומן לקראת ראש השנה.

בתוך כך, קבוצה של תושבי אומן התעמתה ביום שישי עם חסידי ברסלב שהגיעו לאוקראינה לקראת ראש השנה. ויכוח קולני בין הצדדים התפתח לקטטה. התושבים קראו למשטרה לסלק את החסידים מהעיר, אך המשטרה הסבירה שאין לה את הסמכות לכך.

חבר המועצה המחוזית של אומן שנכח במקום העיד:י “תושבי אומן קראו למשטרה ולא נתנו לחסידים לעבור באיזור שבו הם עולים לרגל, במקום שבו קבור רבי נחמן”. לטענתו התושבים מחו על כך שהחסידים הקימו במקום מבנה לא חוקי בו הם מתכננים לישון.

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מתכונת מצומצמת
    30/08/2020 17:34
    אביב
  1. בושו לכם