מאות ברסלבים עם ילדים ‘תקועים’ בשדות תעופה באוקראינה • צפו

בנמל התעופה באודסה שוהים 8 חסידים שנחתו מפראג: שליח חב"ד הביא להם אוכל לשבת • בקייב נמצאים בנמל כ-80 חסידים ו"אנשים לא יודעים איפה לעשות שבת" • מאומן יצא משלוח גדול של מזון • גם בלבוב שוהים חסידים ללא מים ומזון
נתן פרל
ח' אלול התש"פ / 28.08.2020 17:24

8 חסידי ברסלב, חמישה מבוגרים ושלושה ילדים, שנחתו לפנות בוקר (שישי) בשדה התעופה של אודסה בטיסה מפראג – יאלצו לשהות בשבת בנמל.

החסידים, שהגיעו מארה”ב, לא הורשו להיכנס לאוקראינה, והשלטונות מבקשים שהם יעלו על הטיסה הבאה לפראג, ביום שני.

“הם יעשו את השבת בשדה”, אומר לחרדים 10 אחד מבני הקהילה היהודית באודסה. “כרגע שליח חב״ד באודסה, הרב אברהם וולף, עושה כל השתדלות מול הרשויות שישחררו אותם, כדי שלא יעשו את השבת בשדה. השליח הרב שניאור ויגלר דאג להם בינתיים לאוכל כשר ולארוחות שבת”.

גם בשדה התעופה בקייב שוהים יותר מ-100 חסידים שלא הורשו להיכנס למדינה.

אחד מהם סיפר בסרטון: “היינו פה מעל 100 איש, כעת נשארו 70-80, חלק כבר החזירו הביתה. אנשים לא יודעים מה לעשות, אין פה אוכל, שתיה, צריך לעשות רעש, אנשים לא יודעים איפה לעשות שבת.

“אנחנו כנראה הולכים להיתקע פה בשדה תעופה או לגרש אותנו למקום ממנו באנו…יש פה ילדים קטנים, אנשים לא אכלו, אנשים לא שתו, אנשים עדיין מנסים להיות שמחים כמו שאתם רואים”.

לחרדים 10 נודע, כי הנגיד שיינר שיגר משלוח מזון גדול מאומן לשדה התעופה בוריספול שבקייב.

עשרות חסידי ברסלב נוספים סורבו כניסה בשדה התעופה בעיר לבוב. הם שוהים במקום בלי מים. גם אותם מתכננים הרשויות לגרש.

אתמול דווח, כי מאות חסידים הקדימו את טיסתם לאומן, מחשש שבהמשך לא יוכלו להיכנס. ממשלת אוקראינה החליטה אתמול להקדים לחצות את איסור הכניסה של אזרחים זרים.

בתמונות: משלוח מזון מאומן ובשדה באודסה. צילום: באדיבות המצלמים
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות