ליצמן: ‘סגר בחגים? נפרוש’ • בכיר בסיעה: על דעתו בלבד

שר הבינוי יעקב ליצמן מאיים לפרוש מהממשלה: "אם יוחלט להטיל סגר על ישראל בתקופת החגים - יהדות התורה תשקול לפרוש מהממשלה" • גורמים באגו"י ו'דגל' מתנערים: "הוא מייצג רק את עצמו. לא מוכר לנו מאיפה ליצמן הביא את זה, לא הייתה התייעצות בסיעה. לא הולכים בכיוון הזה"
אריה ריבקינד
ח' אלול התש"פ / 28.08.2020 12:14

על רקע העלייה בתחלואה והחשש מסגר מוחלט בתקופת החגים, מצהיר שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, כי במידה ויוטל סגר בחגי תשרי – מפלגת יהדות התורה תשקול פרישה מהממשלה.

בעיתון ‘המודיע’, ביטאון חסידי גור,  דווח הבוקר (שישי) כי ליצמן הודיע לראש הממשלה בסיכום עם השר אריה דרעי כי לא יאפשר סגר בתקופת החגים – וצוטט בשמו כי במידה ועמדת הסיעות החרדית לא תתקבל – “יהדות התורה תשקול לפרוש מהקואליציה”.

ליצמן: “האישור לקיום הפגנות המוניות בבלפור לצד פתיחת בתי תרבות, לעומת המשך הגבלות בבתי הכנסת ומניעת הסדרת הנסיעה לאומן, הרסו את אמון הציבור במערכת”.

עם זאת, גורמים בכירים ביהדות התורה, מאגו”י ומ’דגל’, שוללים את גישתו הלוחמנית של ליצמן.

בכיר ביהדות התורה מתנער מאיומו של השר – ואמר: “האיום של ליצמן לפרוש מייצג את דעתו של ליצמן בלבד”.

גורם נוסף בסיעה אמר: “אנחנו לא מאיימים בפרישה מהמשלה, אנחנו לא הולכים בכיוון הזה, יש עוד הרבה מה לפעול. לא מוכר לנו מאיפה ליצמן הביא את זה, לא הייתה התייעצות בסיעה. זה על דעת עצמו”.

אתמול, במהלך טקס השקת פרויקט ‘דירה להשכיר’ בנהריה, אמר ליצמן: “אין סיכוי שנאפשר לסגור את בתי הכנסת בחגים. לא בראש השנה ולא בכיפור ולא בסוכות. אלו ימים קדושים שכולם חרדים דתיים מסורתיים וגם חילונים הולכים בהם לבתי הכנסת ואין סיכוי שיהיה בהם סגר. אם צריך סגר- שיעשו אותו היום. לא בחגים. בחגים בתי הכנסת יהיו פתוחים. השר דרעי ואני לא נאפשר קיום סגר בחגים”.

משרד הבריאות עדכן היום כי 2,068 חולי קורונה חדשים אובחנו אתמול בישראל, וישנם 426 חולים במצב קשה. 118 חולים מונשמים.

מספר החולים הפעילים בישראל הוא 20,444, ומניין הנפטרים מאז פרוץ המגיפה עומד על 891 בני אדם. עד היום החלימו 90,158 ישראלים שנדבקו בקורונה. אתמול נערכו 36,372 בדיקות לאבחון הנגיף, כ-6% מהן נמצאו חיוביות.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שפעם אחת יקיים
    28/08/2020 14:30
    אני
  1. אם הייתי שם מטבע בקופסה, על כל איום שליצמן השמיע, הייתי יכול לקנות את הלוקש שהוא מנסה למכור. איום סרק, שפעם אחת יהיה גבר ושיפרוש, אני זוכר מי חתום על הסגר הראשון ועל כל הגזירות כשהכל התחיל. קל לצרוח כשאתה לא שר הבריאות, הנזק שעשה כשר בריאות חמור פי כמה

  2. אנשי אמונה אבדו
    29/08/2020 12:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. חבל עליכם ח”כ שנמכרתם לעובדי השטן סדר עולמי חדש כולכם נגועים בשחיתות הזאת להרוס מדינה תקינה על סמך זיפויי בדיקות , על היהודים התמימים נאמר כל כלי יוצר עליך לא יצלח …