איך הגיב ליצמן כשעמית סגל שאל: האם יש סיכוי לשותפות עם לפיד?

הפרשן הפוליטי הבכיר, כותב בטורו המתפרסם ב'המוסף לשבת' של 'ידיעות': "בנט לוקח שני מנדטים חרדיים תמימים" • וליצמן מעיד: "הבוחרים שלנו עדיין בעד נתניהו"
חרדים 10
ח' אלול התש"פ / 28.08.2020 11:27

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר, כותב בטורו המתפרסם ב’המוסף לשבת’ של ‘ידיעות אחרונות’ כי מי שאחראי העיקרי לדחיית הבחירות היה נפתלי בנט.

“הבדיחה השבוע בכנסת גרסה שאם רוצים לדעת מי ניסה לבשל מאחורי הקלעים קואליציה חלופית, שיבדוק את מי פנינה תמנו־שטה הכניסה לבידוד. במציאות, נתניהו לא פעל באמת להקמת ממשלה כזו, אף שהיו עריקים אפויים־למחצה בכחול לבן. הסיבה היא חוסר אמונו בסיכוי להוריד את בנט ממרומי 19 המנדטים בסקרים אל חמשת המנדטים במציאות.

“הנתונים מדהימים”, כותב סגל, “בנט לוקח ארבעה־חמישה מנדטים מכחול לבן, מספר זהה מהליכוד, וההפתעה: שני מנדטים חרדיים תמימים. רק משוגע היה מהוון את המספרים האלה עכשיו לקומץ תיקים תחת נתניהו”.

האם יש סיכוי שהחרדים יכנסו לממשלה עם לפיד?

“הבוחרים שלנו עדיין בעד נתניהו, אמר השבוע שר השיכון יעקב ליצמן אחרי עוד עימות עתיר דציבלים עם ראש הממשלה בקבינט הקורונה. אלא שיותר ויותר אני מוצא את עצמי צריך להסביר להם למה הפגנות מותר אבל אומן וסליחות אסור”, כותב סגל.

הוא מזכיר: “בצעירותו, לפני 30 שנה, היה ליצמן מראשי הבוחשים בתרגיל המסריח, הלא הוא ניסיון לפרק את הברית עם הליכוד ואת ממשלת האחדות כדי להקים ממשלה אחרת. האם התסיסה מולידה שוב את האפשרות הזו? כדי שזה יקרה, צריך להישבר האיסור הכמעט־דתי על שותפות עם לפיד”.

סגל מוסיף ומספר: “האם זה אפשרי? שאלתי את ליצמן. במקום להשיב, ניקה את שרוול חליפתו מלכלוך בלתי נראה בהבעת גועל. כך בדיוק עשה במופגן לפני כמה שנים בכנסת כשיו”ר יש עתיד נגע קלות בחליפתו כמחווה ידידותית.

“ככל שזה תלוי בשר הבריאות לשעבר, החרדים ימשיכו להקפיד על ריחוק חברתי מלפיד. לעומתו, חלק מחבריו כבר מוכנים לשחרר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפיד טוב מנתניהו
    28/08/2020 13:23
    שלמה
  1. חז”ל אמרו: אל תתיראו מן הפרושים אלא מן הצבועים שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר מפנחס. בשטח נתניהו לא פעל כלום לא למען הדת ולמען ההתיישבות. מאידך עם לפיד יוכלו ליצמן וגפני לערוך חוזה מדוייק לטעמם והוא יקיימו!