פרופ’ גבי ברבש: “לא הייתי פותח את מערכת החינוך – צריך סגר כעת”

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר פרופ' ברבש הביע דאגה מהעלייה המתמדת ברמת התחלואה: "אם תשאל 100 מומחים לאפידמיולוגיה יגידו לך שזה בסוף יתפוצץ. עוד חודש יתחיל חורף, עוד שבועיים תיפתח שנת הלימודים ואנחנו נראה את זה''
חרדים 10
ח' אלול התש"פ / 28.08.2020 10:52

“אנחנו ממשיכים בקצב עלייה מאוד איטי, אולם מספר הנדבקים החדשים, ונגזר מכך מספר החולים קשה עולה באופן קבוע. מה שעשה גמזו חשוב, אולם יעזור יותר בהמשך. אם רוצים להוריד את מספר הנדבקים, יצטרכו לנקוט בצעדים חריפים יותר”, אמר ברבש לרדיו 103FM.

הוא מתח ביקורת על תפקוד הממשלה הלקוי, בשל גודלה: ”יש לך ממשלה של 30 שרים, אף חברה נורמלית בשוק המסחרי לא מסוגלת לתפקד עם דירקטוריון כזה. ברור שממשלה שוקלת את כל המעשים שלה על פי שיקולים פוליטיים ובמיוחד שיש ממשלה כזו גדולה שכל אחד מושך לכיוונים שלו אז אני לא מצפה מהם למשהו אחר.

”המערכת הזו עובדת על פי שיקולים פוליטיים. בארה”ב יש טרגדיה של וירוס הקורונה, הויכוח הופך ממקצועי רפואי לדו שיח פוליטי”, סיפר ברבש.

לדבריו, ”יש בעיה בהבנת המורכבות גם בחלק מהציבור וגם בממשלה. אנשים אומרים ‘תראה אנחנו עם 2000 נדבקים חדשים ביום, אולי זה מקום שני בעולם אבל רק 400 חולים קשים אז למה לא נמשיך ככה?’

“אז מה שאני אומר לגישה הזו, זה שאם הייתי בטוח שאפשר לעבור את החורף ואת פתיחת שנת הלימודים עם 2000 נדבקים ביום, פיזית להיכנס לקטסטרופות, בסדר נלך על זה. אבל אם תשאל 100 מומחים לאפידמיולוגיה יגידו לך שזה בסוף יתפוצץ. עוד חודש יתחיל חורף, עוד שבועיים תיפתח שנת הלימודים ואנחנו נראה את זה”.

פרופ’ ברבש הסביר, כי הסגר יוטל ככל הנראה לאחר שהמחלקות בבתי החולים יודיעו שהן לא מסוגלות לטפל בחולים – ”כאשר נגיע ל-500 או 600 חולים קשים”.

”הייתי מתכנן סגר כדי להוריד את התחלואה במדינת ישראל למספרים של עשרות נדבקים חדשים ביום ולא מאות, וכשנצא מהסגר הזה נדע איך לצאת ממנו ויהיו את המנגנונים של פיקוד העורף לשלוט בתחלואה לאחר הסגר ולצוד את החולים ולבודד אותם מיד – מה שהיום הם לא יכולים לעשות עם המספרים האלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות