“הצמידו חיילים”: כ-100 ברסלבים שנחתו הבוקר מעוכבים באוקראינה

כל תייר שנכנס עם חזות דתית - הועבר למתחם המעוכבים בקייב אודסה וז'פרוז'ה, לצד מי שהצהיר כי בכוונתו להגיע לאומן • אחד המעוכבים: "אסור לנו לזוז, הם עוקבים אחרינו לכל פינה ורואים כל מה שאנחנו עושים" • "לחלק אמרו שאנחנו לא נכנסים כי אין לנו בדיקות קורונה, לחלק סיפרו שזה ההסכם בין המדינות"
חרדים 10
ז' אלול התש"פ / 27.08.2020 12:21

כ-100 חסידי ברסלב שנחתו הבוקר (חמישי) באוקראינה מתל אביב מעוכבים בנמלי התעופה בקייב, אודסה וזפרוז’ה, במתחמים מיוחדים. כך דווח ב’ישראל היום’.

לדבריהם, הם לא מקבלים אוכל או שתייה ואף לא מידע בנוגע להמשך הטיפול בהם.

קבוצה אחת נחתה באודסה לקראת השעה 4:00 לפנות בוקר והחסידים הופנו לחדר שבו המתינו להם מתשאל ומתורגמן.

כל תייר שנכנס עם חזות יהודית-דתית – הועבר לחדר המעוכבים, לצד מי שהצהיר כי בכוונתו להגיע לאומן.

“היו פה גם לא מעט ישראלים, ערבים, רוסים או אוקראינים שהיו איתנו בטיסה – וכולם נכנסו חלק”, סיפר אחד הישראלים המעוכבים ל’ישראל היום’. “לחלק מאיתנו אמרו שאנחנו לא נכנסים כי אין לנו בדיקות קורונה, אבל גם לכל אותם רוסים וערבים שהוכנסו לא היו בדיקות קורונה. לחלק נוסף מאיתנו סיפרו שזה ההסכם בין המדינות”.

נכון לעכשיו לא ברור מתי ואם יוחזרו הישראלים לארץ, והם עדיין נמצאים באודסה, בלי לדעת דבר לגבי המשך שהותם שם.

“הצמידו לנו פה חיילים שבוחנים כל צעד שלנו”, אומר ישראלי נוסף שנמצא במקום. “אסור לנו לזוז, הם עוקבים אחרינו לכל פינה ורואים כל מה שאנחנו עושים”.

נוסע אחר אמר: “הגענו בלילה בטיסה סדירה. על המטוס היו בערך 60-70 איש מתוכם 30 חסידים). כשהגענו לגבול, את כל הערבים והחילונים הכניסו ללא כל בעיה. אותנו לקחו, שאלו ‘אומן אומן’ וברגע שאמרנו שכן, לקחו לנו את הדרכונים והושיבו אותנו בצד.

“אני בשדה כבר 12 שעות ללא מזון ומים. אנחנו מפחדים מהשוטרים, אחד השוטרים הרביץ ליהודי צעק עליו וקלל אותו. אני כועס על הממשלה. אם אתם יודעים שאסור להיכנס אז למה אתם שולחים טיסות מישראל לאוקראינה?”

אחד הנוסעים אמר ל’כאן חדשות’: “הם רוצים שנחתום על הטפסים שאנחנו מסכימים שיחזירו אותנו היום. מחזיקים אותנו כמו בני ערובה”.

גם בשדה התעופה בקייב ובז’פרוז’ה שבאוקראינה עוכבו עשרות חסידים.

אחד מהם התעלף לאחר תשאול ארוך ללא אוכל ומים.

החסידים יגורשו חזרה לישראל למרות שאיסור כניסת הזרים עוד לא נכנס לתוקף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות