הרבי מסאטמר על אחיינו: עומד בראש המרידה נגדי, מושחת מידות

האדמו"ר מסאטמר נשא נאום חסר תקדים כנגד אחיינו, הגאון רבי חיים צבי מייזליש - והדיח אותו מתפקידו כראש הישיבה בבני ברק • "אני אוסר עליו דריכת רגל בכל המקומות שתחת מרותי, ובכל מסיבות אנ"ש או אירוע כלשהו" • "כל מי שיש לו קשר כלשהו, רחוק כקרוב איתו, אין לו קשר איתי!"
יוסף גרינבוים
ז' אלול התש"פ / 27.08.2020 02:56

הסכסוך בקהילת סאטמר בבני ברק: האדמו”ר מסאטמר נשא הערב (רביעי) נאום שהועבר בשידור-חי מקרית יואל לבני ברק –  ותקף בחריפות יוצאת דופן את אחיינו, ראש הישיבה בבני ברק הגאון רבי חיים צבי מייזליש.

האדמו”ר התייחס בנאומו למצבה הרוחני של הקהילה – והכריז כי לאחיינו ותומכיו אין עוד קשר עם קהילת סאטמר, תוך שהוא מתבטא נגד אחיינו במילים קשות ביותר.

“בצער רב אני עומד כאן ומדבר על משהו שנוגע לליבי מאד וזה הקהילה הקדושה של חסידי סאטמר בבני ברק, קהילה שנוסדה על ידי הרבי זצ”ל”, פתח הרבי את שיחתו יוצאת הדופן.

‏”לצערי, התאספו לאחרונה כמה בריונים פוחזים וריקים שהשיגו כוח משמעותי, על מנת להרוס כל חלקה טובה בקהילה, באמצעות שקרים וכזבים. תאוות הכבוד ותאוות השלטון העבירה את דעתו של בן אחותי ר’ חיים צבי מייזליש, שמצא באותם בריונים כר נוח כדי להרוס את הקהילה”.

הרבי סיפר: ‏”שוחחתי איתו כמה פעמים וביקשתי ממנו להפסיק את המעשים הללו. יש לו הרי את כל הכיבודים בבית המדרש זכרון מאיר בבני ברק, וכולם מכבדים אותו מאוד, אבל תאוות השלטון, השררה והכבוד לא נותנים לו להתנהג בצורה נאותה.

‏”שלחתי עסקנים שהגיעו במיוחד לבני ברק כדי לעשות שלום, ולצערי הם לא הצליחו. לאחר מכן מיניתי ועד חדש, שדיברו עם משפחתו ועם עושי רצונו, על מנת לתת לו את כל הכיבודים שרק ירצה. הצדדים ניהלו משא ומתן במשך תקופה ארוכה. לצערי הם הגיעו אליי לאחרונה ובישרו לי שהם הגיעו למבוי סתום.

“ולכן אני מכריז כי ר’ חיים הערש עומד בראש המרידה נגדי, והוא אחראי לירידה במצב הרוחני של כלל חברי הקהילה. הוא אינו יכול להיות יותר ראש ישיבה בשום אופן.

“הוא  עומד במרדו ואינו מקיים שום הסכם שעשו אתו בעבר, הן מה שנכתב בכתב והוא חתם עליו והן בעל פה. הוא מתנהג בגאווה, לאחרונה אפילו לא מדבר בטלפונים, בריונים עושי דברו, אנשי עולם תחתון. הוא מעמיד פנים כנרדף, עושה עצמו מסכן גדול, בו בזמן שהוא הרודף האמיתי והוא זה שאחראי לכל הסכסוך.

“זה כואב, וזה בושה בשבילי. סוף-סוף הוא בן של אחותי ונכד אאמו”ר ז”ל, שעשיתי למענו טובות רבות במשך שנים רבות, ועכשיו הוא עומד נגדי בראש המורדים, כדי לקחת לידיו את הקהילה ואת המוסדות, בכל מיני אופנים.

“לדאבוננו הוא האחראי על כל המהומות, על כל המכות, הם שלוחיו לדבר עבירה, והוא אחראי לכל המחלוקת שאנשי דברו מנהלים”.

הרבי המשיך: “‏בלב נשבר, אין לי ברירה, אני קורא לאנשי שלומי, חברי הקהילה הקדושה. את כל הכוחות שלי השקעתי בקהילה בבני ברק כל השנים, כדי להביא את המצב הרוחני למקום טוב, ועכשיו מגיע מושחת המידות ורוצה לשבור ולעקור את הכול. אני נמצא כאן בארה”ב, והוא נמצא בבני ברק – ולכן הוא מנצל את העניין”.

הרבי קרא: “‏ברצוני לקרוא לכלל אנשי שלומינו – סורו נא מעל הרשעים הללו.. פן תספו בכל חטאתיכם. מהיום והלאה הוא כבר לא ראש הישיבה בישיבתנו בבני ברק, הוא ראש המרידה, ואני אוסר עליו דריכת רגל בכל המקומות שתחת מרותי, הן בשיכון והן בזכרון מאיר, כולל תלמוד תורה, ישיבה קטנה, ישיבה גדולה, בית המדרש סאטמר בירושלים, בבית שמש ובבני ברק. ‏בשבת וביום חול – ובכל מסיבות אנ”ש או אירוע כלשהו בכל המוסדות של סאטמר בארץ ובעולם.

“כל זה בכוח המרא דאתרא, ובכוח אבותיי הקדושים ובכוח דודי זצ”ל, אין אני והוא יכולים לדור בכפיפה אחת. ואני רוצה להגיד לכל אחד שיבחר לעצמו – הלנו אתה או לצרנו. ועל כל אחד ואחד לדעת שמי שיש לו קשר כלשהו, רחוק כקרוב איתו, אין לו קשר איתי!

“אבקש מכל אנשי שלומינו, בארץ הקודש ובחו”ל, שלא לתת לו שום חיזוק אישי, בין בדיבור ובין בממון, לא לו ולא לכל החברות והארגונים שתחתיו.

“אלו המצטערים בצערי,‏ אני מקווה בעזרת ה’ שנעבור את הפרשייה הזאת בשלום. נתחזק כולנו בתורה ותפילה ובאחדות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות