נהג אוטובוס רץ לעזור בזירת הפיגוע – ואז קיבל איום מוזר על פרנסתו

מיכאל ברלנד, נהג אוטובוס ששהה בביתו בשל מחלה, סייע ללכוד את המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד - ואף הושיט יד לטיפול בפציעותיו • אלא שאז התקשר מנהלו, הבחין בו בתיעוד מזירת הרצח - ונזף בו • רעייתו: "אני מתביישת במקום העבודה של בעלי"
אליעזר היון
ז' אלול התש"פ / 26.08.2020 22:41

האם נהג אוטובוס שסייע ללכוד מחבל ידרש לשלם על כך בפרנסתו?

במהלך הפיגוע שהתרחש בפתח תקוה, בו נרצח הקדוש הרב שי אוחיון הי”ד, סייע מיכאל ברלנד, נהג אוטובוס ששהה בביתו בשל מחלה, בלכידת המחבל ואף הושיט יד לטיפול בפצוע.

כעת מתברר, כי יש מי – ממקום עבודתו – שביקש לפגוע בפרנסתו, בטענה כי ברלנד העמיד פנים כי הוא ‘חולה’. שאם לא כן, כיצד הצליח לסייע לכוחות החירום?

בפוסט מרגש שהעלתה מיטל, רעייתו של הנהג, היא מתארת – מתחת לתמונתו בלב האירוע – את השתלשלות העניינים:

“זהו בעלי מיכאל ברלנד, נשוי ואב לשניים, מתנדב בזמנו הפנוי כפרמדיק משטרתי במשטרת גלילות, במקצועו נהג אוטובוס בחברת מטרופולין. השבוע בעלי נישאר בבית בשל כך שאינו חש בטוב.

“שמענו צעקות מהחלון וראינו את הפיגוע בזמן אמת. בעלי בקור רוח מיד התקשר למשטרה ועזר להם לתפוס את המחבל בעודו מספר להם במדויק לאן המחבל הולך. מיד לאחר מכן רץ מיד לטפל בפצוע”.

הרעייה מספרת כי תמונתו של בעלה פורסמה במדיה החברתית ובאתרי החדשות, ואז הגיע טלפון בלתי צפוי ממנהליו – בחברה בה הוא עובד: “לאחר שנתן עדות למשטרה עלה חזרה הביתה וקיבל שיחת טלפון ממנהל העבודה שלו במטרופולין, אשר שאל אותו – איך יתכן שאתה מציל חיים אם אתה חולה בבית? דיבר בציניות ואיים על מקום עבודתו!”

ברלנד כתבה כי היא מתביישת במקום העבודה, על היחס המשפיל שהעניק לבעלה שבחר להציל חיים, גם כשהוא לא חש בטוב.

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל גיבה את הנהג: “כל הכבוד לנהג מיכאל ברלנד שלא חשש לסייע למשטרה בלכידת המחבל השפל שרצח את הרב שי אוחיון ז”ל. צר לנו כי גורמים אינטרסנטיים שלכאורה אמורים לדאוג לנהגים, לא רק שלא מחבקים את הנהג ומרימים את פועלו על נס, אלא מבקשים לפגוע בפרנסתו.

“זהו מקרה מצער ביותר. אנו קוראים לשרת התחבורה רגב ולשר לביטחון פנים אוחנה להעניק תעודה הוקרה לנהג. נהגי האוטובוסים הם מובילי דרך וזו עוד הוכחה עד כמה חשוב לקדם את מעמדם כעובדי ציבור. ארגון נהגי האוטובוסים בישראל יחד עם ההסתדרות הלאומית ימשיכו לעמוד כחומה בצורה למען נהגי האוטובוסים בכל מקום שהם”.

מחברת מטרופולין נמסר בתגובה: “אנו מצרים על חוסר הרגישות שהפגין המנהל ונדאג לטפל בנושא. הנהג ללא ספק פעל באופן הרואי ואנו גאים בו על התנהלותו”.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות