“השנאה שלהם לביבי חזקה אפילו יותר מההערצה הילדותית לברק”

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הגיב בחריפות על ההנחיות שפרסמה הפרקליטות במטרה לצמצם את האפשרות להעמיד לדין מפגינים • "בפרקליטות 'פתאום' נזכרו לבעוט בפסיקתו של אהרון ברק. 'פתאום' מותר להפגין בלי הגבלה"
אריה ריבקינד
ו' אלול התש"פ / 26.08.2020 19:59

יו”ר הכנסת, ח”כ יריב לוין, הגיב  היום (רביעי) על הנחיות הפרקליטות – המצמצמות את האפשרות להעמיד לדין מפגינים.

המשנה לפרקליט המדינה, נורית ליטמן, פרסמה מוקדם יותר היום הנחיה שנועדה לצמצם העמדה לדין של מפגינים, בה נקבע כי הדבר ייעשה רק בנסיבות מחמירות.

ההנחייה קובעת כי לא תהיה אכיפה נגד חסימת כבישים באופן ספונטני בהפגנות, אלא אם מדובר בציר מרכזי שנחסם לזמן ממושך.

מפגינים יועמדו לדין רק אם לא נענו לקריאות השוטרים להתפזר ונהגו באלימות.

לוין כתב בדף הפייסבוק שלו: “שנים שצמרת מערכת המשפט והפרקליטות הולכים כעיוורים בדרכו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק. היום מתברר שהשנאה שלהם לראש הממשלה נתניהו חזקה אפילו יותר מההערצה הילדותית לברק”.

לדבריו, “כשרבין היה ראש ממשלה, קבע אהרון ברק כי הפגנות תהיינה בהשתתפות 500 איש ורק עד תשע בערב. היום, בזמן הקורונה, מי היה מאמין שהפרקליטות תאפשר חריגה מהפסיקה הזו? אבל, בפרקליטות ‘פתאום’ נזכרו לבעוט בפסיקתו של אהרון ברק. ‘פתאום’ מותר להפגין בלי הגבלה – לא מספרית ולא אחרת.

“גם במחיר סיכון הבריאות של כולנו, וגם במחיר חסימת כבישים ומניעת הגעת אמבולנסים לבתי חולים. הכל מותר. העיקר שאג’נדת השנאה כלפי ראש הממשלה נתניהו, תוכל להשתולל ברחובות”.

הוא הוסיף: “אם למישהו היה ספק מה מניע גורמים בכירים בפרקליטות, הוא קיבל היום תשובה ברורה. כל המשאבים, כל הכוח העצום שבידיהם, הכל מנותב לאכיפה בררנית במטרה להפיל ראש ממשלה נבחר. כל מי שהדמוקרטיה יקרה לו, מימין ומשמאל, חייב להשמיע קול זעקה נוכח האפליה הבוטה וההתנהלות החמורה הזו. אני מצפה לשמוע אתכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות