‘נסי ניסים!’: מטען נפץ נחת במגרש – והתפוצץ ליד ילדים חרדים

כ-10 ילדים חרדים שיחקו במגרש משחקים בנתיבות, כאשר לפתע אחד מהם הבחין בבלון ממנו התנתק מטען - וקרא לחבריו לברוח • נתנאל כהן: "רצנו ליציאה - ואז היה פיצוץ עצום. חבר, שלא הספיק לרוץ מהר, נפגע קלות מרסיסים" • שיר יוסף, עדת ראיה, לחרדים 10: "המטען התנתק למעלה מהבלון, ונפל למגרש. הנס היה שהילדים שם קלטו את הבלון, וברחו. זה היה בעוצמה שהייתי בטוחה שקרה משהו - ומולי אני רואה עשן"
ישראל יוספי
ו' אלול התש"פ / 26.08.2020 01:04

טרור הבלונים: הערב (שלישי), בשעה 20:00, נחתו בלוני נפץ ששוגרו מרצועת עזה במגרש משחקים בעיר נתיבות, מהם התנתק תוך מספר שניות מטען הנפץ – והתפוצץ בעוצמה.

מדובר במגרש בו משחקים מידי יום עשרות ילדים חרדים. באותה שעה בה נחת הבלון שיחקו במקום כ-10 ילדים  – ובחסדי השם לא היו נפגעים בנפש.

“אנחנו משחקים כדורגל מידי ערב לאחר הלימודים”, מספר נתנאל כהן בשיחה עם חרדים 10. “בזמן המשחק, הבחין אחד הילדים בבלון שממנו התנתק מטען הנפץ. הוא צעק לכולנו שנופל מטען נפץ.

“רצנו כולנו לכיוון היציאה מהמגרש – ואז התרחש פיצוץ עצום. חבר שלי, שלא הספיק לרוץ מהר, נפגע קלות מרסיסי המטען. אם החבר לא היה שם לב לבלון – היו יכול להיות פה הרוגים.

“אנחנו משחקים פה כל יום. גם לאחר הפיצוץ המשכנו, חלק מהילדים, לשחק. כמה הורים ששמעו שהבנים שלהם נמצאים כאן הגיעו לאסוף אותם. אחד ההורים אמר שהבן שלו לא יתקרב לכאן יותר. הייתה בהלה. בנס גדול אף אחד לא נפגע קשה”.

שיר יוסף, עדת ראיה, תושבת השכונה בה התרחש הפיצוץ, סיפרה לחרדים 10: “בזמן הפיצוץ היו במגרש הרבה ילדים חרדים ששיחקו, פתאום היה פיצוץ. מטען הנפץ נפל ללא בלון. המטען התנתק למעלה מהבלון, ונפל לתוך המגרש והיה פיצוץ אדיר. הנס היה שהילדים שהיו בתוך המגרש קלטו את הבלון, וברחו הצידה והם לא נפגעו. רק ילד אחד הרסיסים פגעו בו. נס אמיתי.

“בזמן הפיצוץ הייתי בחצר והיה פיצוץ אדיר. זה היה בעוצמה שהייתי בטוחה שקרה משהו – ומולי אני רואה עשן. בדיוק הכנסתי קודם את הילדים הביתה. שעה לאחר הפיצוץ האוזניים שלי עוד צפצפו מעוצמתו.

“ישר צעקתי לילדים לבדוק איפה הם, לדעת מה קורה איתם. ברוך השם הם ענו שהם בסדר, נכנסתי הביתה, אני רואה את הילדים בתוך חדר הממד.

“ריבנו של עולם, איזה מפחיד, תחשוב מה זה היה עלול לחולל כאן. סכנה של ממש. צריכים להודות לה’ על מה שקרה פה היום, זה לא מובן. נסי ניסים!”

מיד לאחר האירוע הגיעו לזירה שוטרים וחבלני המשטרה. השטח נסגר עד לסיום הטיפול.

בשבועות האחרונים שוגרו מאות בלוני נפץ מרצועות עזה לעבר יישובי הדרום, מה שגורם מידי יום לעשרות שרפות.

צילום: ישראל יוספי, חרדים 10

מהמשטרה נמסר: שוטרי משטרת ישראל הוזעקו בעקבות בלונים וחפץ חשוד שהיה מחובר אליהם, אשר נחת בנתיבות בקרבת הילדים ששיחקו במקום והתפוצץ.

שוטרים וחבלני המשטרה הגיעו למקום הנחיתה במידי והשטח נסגר עד לסיום הטיפול המקצועי של חבלני משטרת ישראל.

מבדיקת החבלנים עלה, כי מדובר במטען נפץ שהתנתק מהבלונים ונפל במקום. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

“לאור מספר אירועים מסוג זה בימים האחרונים, אנו שבים ומזכירים לציבור – בכל מקרה בו מבחינים בחפץ חשוד, יש לדווח מיד למשטרת ישראל בטלפון 100” אומרים במשטרה. “חל איסור לגעת בחפץ, ויש להתרחק ולהרחיק סקרנים עד הגעתם של שוטרי משטרת ישראל למקום. חבלני המשטרה הם המוסמכים לטפל בחפצים חשודים וברשותם ציוד מיגון מקצועי ומתאים לכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מטען התפוצץ
    26/08/2020 12:25
    שלמה
  1. ואם הם לא חרדים מה הנפקא מינה?
    תתבייש!