“לקדם השלום”: ראש המל”ל יעמוד בראש משלחת רשמית לאבו דאבי

ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירים ישראלים יצטרפו למשלחת האמריקנית בראשות ג'ארד קושנר - שתצא בשבוע הבא מתל אביב לאיחוד האמירויות • נתניהו: "אני מקווה שגם אתם אזרחי ישראל תוכלו לבקר בקרוב גם בדובאי, גם באבו דאבי. יש הרבה מה לראות שם"
חרדים 10
ו' אלול התש"פ / 25.08.2020 21:58

הסכם השלום עם איחוד האמירויות: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את היועץ לביטחון לאומי וראש המל”ל מאיר בן שבת לצאת בראש משלחת ישראלית מקצועית לאבו דאבי, בירת איחוד האמירויות לשם קידום הנורמליזציה בין המדינות.

המשלחת תמריא לביקור ביום שני הבא, ביחד עם משלחת אמריקנית הכוללת את רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארה”ב, ג’ארד קושנר, יועץ בכיר לנשיא ארה”ב ואבי ברקוביץ’, השליח המיוחד למו”מ בינלאומי.

השיחות באבו דאבי יתמקדו בדרכים לקידום שיתופי פעולה במגוון תחומים כגון תעופה ותיירות, סחר, כלכלה ופיננסים, בריאות, אנרגיה, ביטחון ועוד.

למשלחת יצטרפו נציגים ממשרדי ממשלה שונים ובראשם מ”מ מנכ”ל משרד רה”מ שירכז את הנושא הכלכלי, מנכ”ל משרד החוץ, מנכ”ל משרד הביטחון, ראש רשות התעופה האזרחית ועוד.

נתניהו: “הנחיתי את ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת לצאת בראש משלחת ישראלית-מקצועית לשיחות באיחוד האמירויות בשבוע הבא. המשלחת הזאת תפעל, יחד עם צוות אמריקני ועם צוות מקביל של איחוד האמירויות, לקדם את השלום והנורמליזציה בן ישראל לאיחוד האמירויות.

“זהו הסכם היסטורי. הוא יביא למנועי צמיחה. הוא יכול לעזור להביא לפריחה כלכלית בכלל, ובפרט בתקופת הקורונה. אני מקווה שמדינות נוספות באזורנו יצטרפו למעגל השלום. אני מקווה שגם אתם אזרחי ישראל תוכלו לבקר בקרוב גם בדובאי, גם באבו דאבי. יש הרבה מה לראות שם”.

מוקדם יותר פורסם כי שר הביטחון בני גנץ שוחח לראשונה עם שר ההגנה מאיחוד האמירויות מוחמד אל-באוורדי. השניים שוחחו על שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות