נשיא אוקראינה הרים תהילים ואמר בחיוך: “נקווה שספר זה יעזור לנו”

נשיא אוקראינה במפגש היסטורי עם כלל רבני אוקראינה לקראת השנה החדשה - בלשכתו ובזום • הנשיא ביקש את עזרת הרבנים בהגשת תכניות לפיתוח האנדרטה בבאבי יאר, כדי להפוך את המקום למרכז מבקרים מעניין שיבקרו בו אנשים מכל העולם
נתן פרל
ה' אלול התש"פ / 25.08.2020 18:52

לקראת השנה החדשה הזמין נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי  את כלל רבני אוקראינה למפגש נשיאותי.

במפגש שהתקיים היום (שלישי) בלשכת הנשיא השתתפו: הרב יעקב דב בלייך, הרב דב אקסלרוד, הרב שלום גוטליב, הרב אברהם וואלף, הרב משה מוסקוביץ, הרב יונתן מרקוביץ, הרב מאיר סטמבלר והרב רפאל רוטמן.

עשרות רבנים נוספים השתתפו דרך תוכנת זום מכל רחבי אוקראינה. הפגישה הייתה חמה ולבבית.

הפגישה נפתחה בתקיעת שופר.

הנשיא פתח את דבריו בברכה לכל יהודי אוקראינה לקראת השנה החדשה, בהמשך הרחיב על ההתמודדות הקשה עם מגפת הקורונה ועל העליה המתמדת בתחלואה.

הנשיא ביקש מהרבנים להעביר דרכם מסר לעולם: “בכל שנה אנו מקבלים בכבוד ובברכה את עשרות אלפי החסידים שעולים לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן, אך השנה עקב מצב התחלואה לא נוכל לאפשר לכזאת כמות של חסידים להגיע לאומן”

נשאו דברים הרבנים: הרב יעקב בלייך, הרב שלום גוטליב, הרב אברהם וואלף, הרב משה מוסקוביץ, הרב יונתן מרקוביץ והרב שמואל קמינצקי.

רבני הערים דיברו על חשיבות וערך החיים בתורה, על הציווי ‘ונשמרתם מאוד לנפשותיכם’. הם סקרו את מצב הקהילות במדינה, את סגירת בתי הכנסת והעברת החיים היהודיים מבית הכנסת אל ביתו של כל יהודי, על מנת לשמור על בריאותם של חברי הקהילות.

הם הוסיפו וסיפרו שכמנהיגים – תפקיד הרבנים להראות סמל ודוגמא בעניין. הרב קמניצקי הודה לנשיא על שהזכיר בנאומו הרשמי ביום העצמאות של אוקראינה את בית הכנסת בעיר דניפרו.

יו”ר איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה, הרב מאיר סטמבלר הרחיב על האתגרים בימים אלו, המגפה שמשתוללת, אבטלה וחוסר יציבות כללי.

הרב סטמבלר הדגיש: “כשלוחים של הרבי מליובאוויטש אנו יודעים שהרבי צפה הכל מראש, הרבי דיבר על תקופה הזאת, בה העולם משתנה, הערכים משתנים, הכל כהכנה לימות המשיח, ימים בהם לא יהיה רוע רעב ומלחמה, ימים של שלום וטוב מוחלט”.

לקראת סוף הפגישה ביקש הנשיא עזרה בהגשת תכניות לפיתוח האנדרטה בבאבי יאר, להפוך את המקום למרכז מבקרים מעניין שיבקרו בו אנשים מכל העולם, שידעו על היסטוריית המקום ומה שעברו בו יהודי אוקראינה. להבטיח ש’לעולם לא עוד’.

הנשיא הודה לרבנים על התמיכה והעבודה המשותפת וסיכם להמשיך לעבוד יחד גם הלאה בתחומים נוספים.

לסיום הרים הנשיא את ספר התהילים שקיבל מהרב סטמבלר ואמר בחיוך: “נקווה שהספר הזה יעזור לנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות