למה הפרשן נחמיה שטרסלר דורש מגמזו לזכור את ‘היתום מבעלזא’

הפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר מזהיר בטור שפרסם בעיתונו 'הארץ' את הממונה על המאבק על הקורונה שלא ייכנע גם בפרשת אומן לשרים החרדים • "אם יוותר על אומן, הוא גמור. הוא כבר לא יצליח לעצור כלום. התחלואה תתפרץ והוא יוכרז ככישלון"
חרדים 10
ה' אלול התש"פ / 25.08.2020 19:28

הפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר מזהיר בטורו בעיתון ‘הארץ’ את הממונה על המאבק בקורונה, פרופסור רוני גמזו, כי אם ייכנע לשרים החרדים גם בפרשת נסיעת חסידי ברסלב לאומן – הוא יוכרז ככישלון.

שטרסלר פותח את טורו בסיפור על הטרגדיה של חצר בעלזא: “מנחם הוא נער חרדי רגיל, בקהילת בעלזא אשר באשדוד. חייו התנהלו על מי מנוחות עד שלפני שבוע אביו, דוד, נפטר מקורונה. אתמול קם מנחם מהשבעה.

“בצילום שהגיע לידי, רואים את מנחם בן ה-13 יושב לבדו על כורסא נמוכה, כאשר מולו ניצבת קבוצה גדולה של חסידי בעלזא שבאו לנחמו. הצילום קשה לצפייה. מדוע הנער מקבל את המנחמים לגמרי לבד?

“מתברר שלא רק אביו נפטר. גם סבו, יוסל משה נפטר מקורונה לפני יותר מחודש, וגם יחיאל, אחיו של סבו, נפטר מאותו וירוס לפני כחודש”.

שטרסלר מספר: “חבר מבני ברק שהמקרה זעזע אותו חשב שפרסום המקרה בעיתון חילוני דווקא יבהיר לח”כים החרדים, שהם חייבים להתחיל להתייחס ברצינות לקורונה. הרי גלוי וידוע, שחלק נכבד מהציבור החרדי לא מתייחס כלל להוראות הריחוק, הבידוד וחבישת המסיכות. ביקור בבתי הכנסת החרדיים, במקוואות, בישיבות ובכוללים מוכיח זאת היטב. גם בצילום של מנחם שיושב שבעה רואים את החסידים שבאו לנחמו עומדים צפופים, בלי מסיכות כלל.

“וכל זה מתחבר ללחץ הברוטלי שמפעילים עכשיו מנחם פרוש (הקים לתחיה את הח”כ ז”ל. חרדים 10) ויעקב ליצמן על פרופ’ רוני גמזו, כדי שזה יאשר ל–30 אלף חסידי ברסלב לנסוע לאומן בראש השנה”.

שטרסלר הוסיף ותקף: “צריך גם להבין לאיזה שפל של ציניות הידרדרו פרוש וליצמן. מה שמעניין אותם זה 30 אלף הקולות של חסידי ברסלב שמאיימים שלא להצביע ליהדות התורה, אם הם לא ידאגו לאפשר את הנסיעה. את צמד הח”כים לא מעניינים ממדי התחלואה בקרב החסידים ולא החשש מפני הפצת המחלה כשהנוסעים לאומן יחזרו לישראל. מבחינתם, שתהיה התפרצות ושיוטל סגר, ושייפגעו מי שייפגעו. מה שחשוב זה רק הקלפי”.

הפרשן הכלכלי מבהיר כי כעת הגיע גמזו לרגע המבחן שלו: “הוא כבר נכנע לאריה דרעי, כאשר אישר כניסה של 12 אלף אברכים מברוקלין לישראל. הוא נכנע פעם נוספת כאשר לא הטיל מגבלות על ערים חרדיות אדומות, דוגמת מודיעין עילית. ועוד מעט מזומן לו מאבק קשה על התפילות ההמוניות בראש השנה וביום הכיפורים.

“לכן, אם יוותר על אומן, הוא גמור. הוא כבר לא יצליח לעצור כלום. התחלואה תתפרץ והוא יוכרז ככישלון.

“ואם זה לא משכנע אותו, שיחשוב על מנחם בן ה-13, שנשאר יתום מאב, ואיבד גם את סבו ואחי סבו. לפחות שיציל את המנחמים הבאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה לעשות. לפעמים גם נחמיה שטרסלר צודק. והוא בהחלט צודק הפעם
    25/08/2020 20:13
    שאול א.
  1. ההתנהלות של חברי הכנסת החרדים היא חרפה וחילול שם שמיים.
    כל השנים לעגו לאלה שנוסעים לאומן בראש השנה ועוזבים את המשפחות שלהם.
    עד שאפילו היתה בדיחה מדוע בראש השנה לא אומרים “אנו מתירים להתפלל את העבריינים” בשונה מיום הכיפורים, והתשובה היתה כי בראש השנה כל העבריינים נמצאים באומן.
    ופתאום, נלחמים כדי שהם יסעו לאומן, תוך סיכון חייהם וחיי תושבי ישראל [בעיקר הציבור החסידי-חרדי] ותוך התעלמות ממה שעלול לקרות באוקראינה, מבחינת אנטישמית אם חלילה התחלואה שם תגבר ואז יאשימו את החסידים.