אוקראינה דנה בתקנות: בעוד שבוע תיאסר כניסה מאדומות

נשיא אוקראינה הודיע: נגביל כניסת הברסלבים לאומן - "לבקשת נתניהו" • נתניהו מכחיש: לא ביקשתי להגביל את מספר המגיעים • הנשיא זלנסקי נפגש עם רבני המדינה: "בכל שנה אנו מקבלים בכבוד ובברכה עשרות אלפי החסידים, אך השנה לא נוכל לאפשר לכזאת כמות של חסידים להגיע"
נתן פרל
ה' אלול התש"פ / 25.08.2020 17:38

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי הודיע היום (שלישי) כי ארצו תגביל את מספרם של המבקרים מישראל המורשים להגיע לעיר אומן, “לבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו”, זאת בשל החשש מהידבקות המונית בקורונה.

בגלל התחלואה הגבוהה באוקראינה, קבינט השרים של המדינה מציע להאריך את ההסגר עד ה-1 בנובמבר.

בפגישה שקיימו השרים עם הנשיא צוין, כי שכיחות הקורונה גדלה גם בעולם ולכן ממשלת אוקראינה מפתחת תקנות לאסור על אזרחים זרים ממדינות ‘אדומות’ להיכנס לאוקראינה לתקופה של 30 יום. איסור זה לא יחול על נהגי מעבר ונציגי משימות הומניטריות.

הכוונה היא להחיל את התקנות החל מ־1 בספטמבר  – י”ב אלול.

בהודעה רשמית של הממשלה נאמר גם כי “לבקשת ראש ממשלת ישראל התקבלה החלטה להגביל משמעותית את העלייה לרגל החסידית לאומן לחגיגת ראש השנה”.

מלשכת נתניהו נמסר: “ראש הממשלה לא ביקש להגביל את כמות המגיעים לאומן. כפי שהובהר בהודעה המשותפת של ישראל ואוקראינה שפורסמה בשבוע שעבר, ראש הממשלה והנשיא הפצירו לא להגיע לאומן בשל מצב התחלואה, אך ציינו והדגישו כי מי שיחליט להגיע לאומן עליו להקפיד ולשמור על הנחיות הבריאות”.

מוקדם יותר היום, הזמין נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי את כלל רבני אוקראינה למפגש נשיאותי – לקראת השנה החדשה. המפגש נועד להוכיח, בניגוד לניסיונות של חסידי ברסלב להציגו כחלוחם ביהודים, כי הוא מקבל גיבוי מרבני המדינה.

במפגש בלשכת הנשיא השתתפו: הרב יעקב דב בלייך, הרב דב אקסלרוד, הרב שלום גוטליב, הרב אברהם וואלף, הרב משה מוסקוביץ, הרב יונתן מרקוביץ, הרב מאיר סטמבלר והרב רפאל רוטמן.

עשרות רבנים נוספים השתתפו דרך תוכנת זום מכל רחבי אוקראינה. הפגישה הייתה חמה ולבבית.

במהלך השיחה הרחיב הנשיא על ההתמודדות הקשה עם מגפת הקורונה ועל העליה המתמדת בתחלואה.

הנשיא ביקש מהרבנים להעביר דרכם מסר לעולם: “בכל שנה אנו מקבלים בכבוד ובברכה את עשרות אלפי החסידים שעולים לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן, אך השנה עקב מצב התחלואה לא נוכל לאפשר לכזאת כמות של חסידים להגיע לאומן”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות