איך נראה התאטרון הרומי בסוריה? תמונות ראשונות מהלוויין הישראלי ‘אופק 16’

משרד הביטחון והתעשייה האווירית מפרסמים תמונות ראשונות ממצלמת הלוויין 'אופק 16' • בתמונות ניתן לראות את אתר המורשת העולמית 'תדמור' שבסוריה, את עתיקות העיר הקדומה ואת התאטרון הרומי המפורסם
חיים טוויל
ה' אלול התש"פ / 25.08.2020 17:15

התעשייה האווירית וצוותי ההנדסה של מנהלת החלל במשרד הביטחון ממשיכים בהכנת הלוויין ‘אופק 16’ לשימוש מבצעי ומפרסמים היום (שלישי), לראשונה, תמונות מסוריה שצולמו על-ידי מצלמת הלוויין בימים האחרונים.

בתמונות ניתן לראות את אתר המורשת העולמית ‘תדמור’ שבסוריה, את עתיקות העיר הקדומה ואת התאטרון הרומי המפורסם.

הלוויין “אופק 16”, ששוגר בהצלחה לחלל בחודש שעבר, הינו לוויין תצפית אלקטרואופטי בעל יכולות מתקדמות.

בלוויין מותקנת מצלמה פרי פיתוח וייצור של חברת “אלביט מערכות”, בעלת איכות טובה ביותר, עם מאפייני יחס ביצועים למשקל הטובים ביותר הקיימים בשוק.

במקביל חושפת מנהלת החלל במפא”ת את התשתית הלאומית לייצור מצלמות חלל, המשותפת למשרד הביטחון ולחברת ‘אלביט מערכות’, שהוקמה בהשקעה של מאות מיליוני ש”ח.

התשתית הלאומית כוללת מעבדות לייצור עדשות ומראות מקלות וכן תא ואקום שמדמה את התנאים בחלל ושמשמש לבדיקת מצלמת הלוויין בטרם שיגורה למשימתה בחלל.

בתקופה הקרובה, לאחר השלמת הליך הבדיקות בחלל (In Orbit Testing) על ידי התעשייה האווירית, מפא”ת ואמ”ן, יעביר משרד הביטחון את הלוויין לאחריות הפעלת ‘יחידה 9900’ – יחידת המודיעין הגיאוגרפי חזותי של אגף המודיעין בצה”ל, והלוויין יוכרז כמבצעי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות