שנת הלימודים: נסיעה של עד 75% בשעות השיא בתחבורה הציבורית

השרים מירי רגב ואדלשטיין הגיעו להסכמה לקראת חזרת התלמידים לבתי הספר: התחבורה הציבורית תאפשר תפוסה של 75% ממקומות הישיבה באוטובוסים בשעות השיא בבוקר ואחר הצהריים • בשבוע שעבר דרש מקלב: "להגדיל תפוסת הנוסעים באוטובוסים המשרתים את הציבור החרדי"
חרדים 10
ה' אלול התש"פ / 25.08.2020 11:42

לקראת פתיחת שנת הלימודים: שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו היום (שלישי) על היערכות חדשה של התחבורה הציבורית.

לפי ההסכמות,  התחבורה הציבורית תאפשר תפוסה של 75% ממקומות הישיבה באוטובוסים – וזאת בין בשעות 6:00-9:30 בבוקר ו- 14:00-17:00 אחר הצהרים, כדי לאפשר למערך התחבורה להמשיך ולתפקד גם מול הביקושים הצפויים עם חזרת התלמידים לבתי הספר.

התפוסה תתאפשר בשעות השיא בבוקר ואחר הצהריים.

בחודש שעבר קבע קבינט הקרונה כי הפעלת שירותי התחבורה הציבורית היא ללא סופי השבוע ולא בערבים, ורק לאחר מלחמה של ממש מול קבינט הקרונה ואנשי המל”ל, שירותי התחבורה הציבורית פועלים בימים אלה במתכונת מלאה ובסופי שבוע.

עם זאת, התפוסה המותרת באוטובוסים היא של 50 אחוז בלבד.

בשבוע שעבר דרש סגן שר התחבורה,  בדיון בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, להגדיל את תפוסת הנוסעים באוטובוסים המשרתים את הציבור החרדי. זאת על רקע המצוקה הגדולה שהייתה בימי בין הזמנים.

מקלב אמר אז בדיון: “אני חש את המצוקה הקיימת, אך חשוב שהציבור ידע, אנחנו נמצאים באירוע מורכב שלא היה כמותו, אנחנו נמצאים תחת מגבלות הקרונה המגבילות את שירותי התחבורה הציבורית בחמישים אחוזים תפוסה בלבד. מצד אחד, התחבורה הציבורית היא כלי מחולל הדבקה בנגיף, אך מצד שני לא ניתן להפעיל באופן מלא את המשק ללא שירותי התחבורה הציבורית”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות