זוהר: “מעריך שנלך לבחירות בעוד 120 יום, אלא אם יחול שינוי”

לאחר ההסכם על דחיית מועד אישור התקציב I ח"כ זוהר: "אם אין דרך להגיע להסכמות - אין טעם להמשיך. אני יודע לעבוד איתם, אבל כל עוד הם לא שמים בצד את שלוש מערכות הבחירות הקשות שהיו לנו - יהיה קשה מאוד לתפקד" • ניסנקורן: "רוצים לתת הזדמנות למדינה לצאת מהבוץ"
חרדים 10
ה' אלול התש"פ / 25.08.2020 11:59

המתיחות בין הליכוד וכחול לבן נמשכת: יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר, התייחס הבוקר (שלישי), בראיון לגלי צה”ל, על דחיית תקציב המדינה, התנהלות הקואליציה – והצפי לבחירות.

ח”כ זוהר אמר: “אני חושב שראש הממשלה קיבל החלטה, ואני כיבדתי אותה, אבל אמרתי לו שאם אין דרך לשבת עם כחול לבן ולהסכם איתם את המשך העבודה בצורה מכובדת מבלי לתקוף אחד את השני מבוקר עד ערב – אין טעם להמשך הממשלה הזו”.

לדבריו, “ממשלה צריכה לעבוד בשיתוף פעולה, וכל עוד זה לא קורה סכנת הבחירות תמשיך לרחף מעל ראשינו. אני יודע לעבוד איתם, אבל כל עוד הם לא שמים בצד את שלוש מערכות הבחירות הקשות שהיו לנו – יהיה קשה מאוד לתפקד”.

זוהר הדגיש: “נכון לרגע זה, אני חושב שנלך בעוד 120 יום לבחירות, אלא אם כן יחול שינוי, וזה תלוי בכחול לבן. אם הם ישימו בצד את מערכות הבחירות הלא פשוטות שהיו לנו, יהיה אפשר לתפקד ביחד ולעבור ביחד לטובת אזרחי ישראל”.

שר המשפטים אבי ניסנקורן, התייחס גם הוא לעתיד הקואליציה בראיון בגלי צה”ל: “אנחנו בראש של אחדות, ורוצים לתת הזדמנות למדינת ישראל לצאת מהבוץ.

“אנחנו באים מתוך אמונה אמיתית שהמדינה חייבת אחדות והתמקדות בנושאים החשובים. אנחנו צריכים לוודא שבנושאים של שלטון החוק – הדברים נשמרים. יש עצמאות של המערכת, שאחראית על שלטון החוק במובן המשפטי. גנץ אמר בצדק שזו לא העת לבחירות. אנחנו צריכים להתמקד במאבק הלא פשוט בקורונה. הדבר השני הוא שאנחנו חייבים לשמור על מערכות החוק למען כולנו”.

נתניהו אמר שהוא לא זוכר שהוא דיבר על גנץ כמו שגנץ מדבר עליו. כל זה מאחוריכם?

“אני לא אומר שזה מאחורינו, אני אומר שכחול לבן רואה את העיקר, והוא לעסוק בקורונה ובאזרחים. אני אומר שזה צו השעה, ככה צריך לעבוד. שני הצדדים צריכים להירתם למען האזרחים. צריך להתעסק ב-80% שחשובים לכולם ולא ב-20% שבקצוות”.

כאשר נשאל מתי תקום ועדת המינויים אמר: “אין תאריך. הוועדה צריכה לבחון את שיטת המינויים. זה לא אומר שהשיטה הקיימת היא פסולה. מה שחשוב בסופו של דבר זה המהות – עצמאות למערכות החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות