“דורש לחקור עיתונאי שהביך אותו”: כך מנסה ניסנקורן להשתיק תקשורת

שר המשפטים ביקש מראש אכ"א לבדוק את התנהלות גלי צה״ל וראש מחלקת החדשות שלה - לאחר שפורסם מידע שהביך אותו • סמוטריץ': "אשכרה שר המשפטים, 'אביר הדמוקרטיה וחופש הביטוי' דורש לסתום לעיתונאי את הפה..."
חרדים 10
ה' אלול התש"פ / 24.08.2020 23:54

שר המשפטים אבי ניסנקורן פנה לראש אכ”א אלוף מוטי אלמוז, בבקשה לבדוק את התנהלות תחנת הרדיו גלי צה”ל וראש מחלקת החדשות שלה אמיר איבגי  – בפרשת העברת התגובה על ‘תיק ניסנקורן’ לעיתונאי אראל סג”ל.

במכתב, תחת הכותרת “התנהלותו של ראש מחלקת החדשות של גלי צה״ל אמיר איבגי”, נכתב בין היתר כי סג”ל צייץ את פרטי השאילתות והתגובות שהועברו לגלי צה”ל בעניינו של ניסנקורן, מבלי שהוא מזכיר בציוץ את גלי צה”ל או את איבגי, על אף שבפלטפורמות של התחנה לא דווח דבר.

עוד נאמר במכתב: “תוך זמן קצר, פורסם הציוץ האמור של סג”ל בחשבון הטוויטר של מפלגת הליכוד. מהמתואר לעיל עולה, כי בעוד שהשאילתות בעניינו של השר ניסנקורן הוגשו מטעם ׳מערכת גלי צה”ל׳, התגובות שנשלחו בגינן הועברו ושימשו גורם אחר אשר אינו נמנה עם אנשי התחנה.

“השתלשלות האירועים בענייננו מעלה חשש כי במקרה דנן נעשה שימוש במותג גלי צה”ל, במשאבי התחנה ובחייליה, לטובת בירור פרטים ופרסומם בידי גורם אחר, אשר אינו קשור לגלי צה”ל.

“מאחר שמדובר לכאורה בהתנהלות החורגת מנורמות בסיסיות של אתיקה עיתונאית, נדרש כי גורם מוסמך יבדוק את המקרה”.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ הגיב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: “אשכרה שר המשפטים, ‘אביר הדמוקרטיה וחופש הביטוי’, ‘שומר החומות’ של הדמוקרטיה, דורש לחקור עיתונאי שקצת הביך אותו ולסתום לו את הפה… האירוניה מעולם לא התאבדה מקפיצה מבניין גבוה יותר…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות