רוני גמזו: ‘יש דבר יותר קדוש מאומן וזו החובה שלי לשמור על הנפשות’

פרופ' רוני גמזו: "אם נחזור ל-2,000 חולים ביום יהיה סגר של חמישה שבועות, כולל ראש השנה ויום כיפור, כולל סגירה של תלמודי-התורה והישיבות" • על המכתב לנשיא אוקראינה: "יכול להיות שהיו כמה משפטים שלא היו צריכים להיאמר" • ומה מתווה התפילות בחגים - עד אחרי שמחת תורה?
תמי גיל
ה' אלול התש"פ / 24.08.2020 23:11

בתדרוך שקיים היום (שני) מנהל המאבק בקורונה, פרופ’ רוני גמזו, לכתבים מהמגזר החרדי הוא התייחס, בין היתר, לטיסות של חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה.

“אני יודע שמדובר בדבר קדוש, אבל יש דבר יותר קדוש וזו היכולת והחובה שלי לשמור על הנפשות. אוקראינה היא מדינה עם קצב תחלואה שעולה, ואני חושב שצריך לצמצם את הנסיעות לשם. למרות כל הקושי, זו לא שנה רגילה. זה אולי מכעיס, אבל אני עושה את זה רק לשם שמירת הנפשות. לשם שמירת החיים”.

פרופ’ גמזו הוסיף: “אני יודע שיש שאומרים ‘יהיה בסדר – נשמור על הנהלים’. אבל אני לא יודע שיהיה בסדר. זו עמדתי. אני יודע שחלק לא אהבו את זה, אבל תפקידי לשמור על החיים של כולנו”.

הפרויקטור נשאל האם ירצה להתנצל על המכתב ששיגר  לנשיא אוקראינה: “יכול להיות שהיו כמה משפטים שלא היו צריכים להיאמר, אבל חובתי הציבורית והמקצועית – כאשר אני מזהה בתחום האחריות שלי, סכנה לבריאות, לשים את האמת מול מקבלי ההחלטות”.

על השאלה האם הוא התייעץ עם הנציגים החרדים ממועצה האזרחית שהקים או עם דסק ההסברה החרדי של משרד הבריאות – השיב גמזו: “לא התייעצתי איתם, אבל קיימתי מספר פגישות עם נציגים של חסידות ברסלב. התרשמתי שהם לא הפנימו את עוצמת הסכנה. לכן, רציתי לצמצם את כמות הנוסעים לאומן, על ידי הסברה, על ידי הבנה ועל ידי הידברות. אי אפשר לאפשר 82 טיסות צ’רטר, כאשר לא ניתן באומן לשמור על הכללים. חייבים להבין – ירדנו במספר המאומתים החדשים לכ-1,500 ליום, אם נחזור ל-2,000 יהיה סגר של חמישה שבועות, כולל ראש השנה ויום כיפור, כולל סגירה של תלמודי-התורה והישיבות”.

במהלך התדרוך התייחס לטענה כי משרד הבריאות מפחיד את הציבור וזעם על הדברים: “יש 410 חולים קשים, יש רבים שמונשמים, כולל בני 50. בית החולים ‘מעייני הישועה’ הפסיק לקלוט חולי קורונה מרוב עומס. אם בתי החולים יניפו דגל ויגידו שהם לא עומדים בעומסים, ייסגרו את מדינת ישראל. העובדה שעד עכשיו לא עשו סגר, כי אני לא היסטרי ומנעתי סגרים”.

האלוף במיל’ רוני נומה הציג את המתווה של התפילות בחגים – החל מהשבוע ועד לאחר שמחת תורה.

המתווה כולל חלוקה על פי רמת הסיכון של העיר – אדום, כתום, צהוב, או ירוק. חלוקה נוספת היא לפי גודל המבנה ומספר הפתחים שלו – עד שתי קפסולות לכל פתח של מבנה.

המספר המקסימלי של מתפללים במבנה, יהיה עד 1,000 איש במבנה סגור, בעיר ירוקה.

הוא הוסיף וציין כי מעודדים את הרשויות המקומיות לפתוח בתי ספר ומתנ”סים, ולהפוך אותם לבתי תפילה בראש השנה ויום כיפור. לדבריו, המתווה יוצג לרשויות המקומיות ביום רביעי, ולאחר מכן יפורסם.

על היוזמה של חב”ד לקיים תפילות באוהלים, הסביר נומה כי אוהל דינו כמקום סגור.

נומה ציין כי הוא מצפה מהציבור להקפיד על הנוהל המחייב מינוי אחראי בכל בית כנסת –  “בוודאי כאשר מדובר במניין גדול, יש צורך בסדרנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תחסוך מאיתנו את הדמגוגיה שלך
    25/08/2020 13:08
    שאול א.
  1. אם אתה דואג לבריאות של התושבים, תמנע בגופך את ההפגנות המופקרות. מי קבע שבאומן נדבקים ובהפגנות לא? מי קבע שזכות ההפגנה גוברת על הזכות לחופש דת?
    ההתנהלות שלכם היא אנטישמיות לשמה.