מדאיג: ירידה בנשים המסורתיות השומרות בקרונה טהרת המשפחה

השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן, בכנס ראשי מועצות דתיות באמצעות הזום: "העובדה היא שעד היום לא נרשם מקרה הדבקה אחד במקוואות אומר הרבה. לכן, אנחנו צריכים להתגייס בהסברה נכונה כדי להפיג את החששות"
יוסף גרינבוים
ד' אלול התש"פ / 24.08.2020 15:45

השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן,  השתתף היום (שני) בכנס ראשי מועצות דתיות שהתקיים באמצעות הזום – וחשף תמונת מצב מדאיגה.

לדבריו, מהנתונים שקיבל עולה תמונה מדאיגה של ירידה במספר הנשים המסורתיות השומרות על טהרת המשפחה – בשל החשש מהידבקות בקורונה.

“על כולנו, ראשי המועצות הדתיות והרבנים, לפעול בהסברה מיוחדת כדי להשיבן”, אמר  השר.

הכנס נערך על ידי המשרד לשירותי דת בנושא השירות במקוואות, ביוזמת דבי אייפרמן, מנהלת אגף שירותי דת, ובהשתתפות השר, מנכ”ל המשרד עודד פלוס, ועשרות ראשי מועצות דתיות.

במהלך הכנס אמר השר אביטן: “אני יכול לומר בבטחה שהמקוואות פועלות באופן הבטוח ביותר, לפי כל הכללים המחמירים של משרד הבריאות. אני יודע את העבודה הקשה שאתם עושים, גם ראשי המועצות הדתיות וגם הבלניות, כדי לערוך חיטויים ולעשות כל מה שצריך, והעובדה היא שעד היום לא נרשם מקרה הדבקה אחד במקוואות אומר הרבה. לכן, אנחנו צריכים להתגייס בהסברה נכונה כדי להפיג את החששות”.

הוא הוסיף: “אנחנו עומדים בפני הימים הנוראים וזה הזכות שלנו ביום הדין, לפעול למען הטהרה וכן לפעול לקיום התפילות בבתי הכנסת ולדאג לכל הצרכים. אני יודע שהנוער מצפה לזה, הוא מתגעגע לפיוטי הסליחות, ל’אחות קטנה’ בראש השנה ול’אל נורא עלילה’ ביום הכיפורים והוא שואב מכך חיזוק לכל השנה. חשוב שלא נפספס אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות