פועל בניין ואישה בגלבייה ורעלה שדדו חנות • ומה גילו כשהם נלכדו?

לבית העסק נכנס גבר לבוש באפוד זוהר, כובע ומסכת פנים ובדלת העסק עמדה אישה לבושה בגלבייה שחורה ורעלה, שמנעה את נעילת הדלת • לפתע שלף הגבר 'אקדח' ואיים על בעל העסק שיתן לו את כל הכסף שבמגרה - והשניים נמלטו עם השלל • כך עלו השוטרים על עקבותיהם
חיים טוויל
ד' אלול התש"פ / 24.08.2020 14:34

שוטרים עצרו שלושה גברים ששדדו חנות תכשיטים והמרת כספים, כשאחד מהם מחופש לאישה והשני כפועל בניין. היום (שני) הגישה כנגדם פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים.

ראשיתה של החקירה עם קבלת הודעה במוקד 100 של המשטרה לפני כחודש וחצי בשעות הצהריים – מבעל חנות תכשיטים והמרת כספים בכפר מנדא. האיש טען, כי חנותו נשדדה.

עם קבלת ההודעה, הוזעקו שוטרים לזירה, הקימו מחסומים, אספו ממצאים, גבו עדויות, פרקו מצלמות אבטחה – ופתחו בחקירה לאיתור זהותם של החשודים והתחקות אחר מסלול בריחתם.

מהעדויות עלה, כי לבית העסק נכנס גבר לבוש באפוד זוהר, כובע ומסכת פנים ובדלת העסק עמדה אישה לבושה בגליבה שחורה ורעלה, שמנעה את נעילת הדלת.

הגבר שלף לפתע חפץ הנחזה כאקדח ואיים על בעל העסק שיתן לו את כל הכסף שבמגרה.

החשודים שדדו למעלה מ-14,000$, 15,000 שקלים, 5,000 יורו, 1,500 לירות טורקיות, 3,000 דינר ירדני, 150 ריאל סעודי ופאונד בריטי.

סריקות נרחבות של השוטרים והבלשים לאיתור החשודים ומסלול בריחתם הביאה תוך שעות ספורות לאיתור תיק הנושא את הכיתוב “אדידס”, תיק שהאישה שנצפתה בסרטוני האבטחה החזיקה בו במהלך השוד. בתוך התיק, בין יתר החפצים שנמצאו בו – אזיקונים, דבק – נמצאה רעלה ובחקירה מקצועית תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים הופק DNA של אחד החשודים, דבר שהביא לזיהויו של החשוד ולאיתור מגדרו כגבר ולא כאישה – בן 20 ממנדא.

צילום: דוברות המשטרה

חקירה מאומצת הביאה תוך מספר ימים בודדים לאיתור הרכב החשוד שנמלט מהזירה ביער עין הכובש, סמוך לעיר צפת, ובאמצעות אמצעי חקירה מתקדמים הופק  DNA של הגבר שנכנס לבית העסק לבוש כפועל בניין, בן 46 מאשקלון, וכן טביעות אצבע של חשוד נוסף, בן 34 מאופקים – ששימש כנהג של שני החשודים שהתחפשו.

לפני כשלושה שבועות ארבו בלשי המשטרה לחשודים בסמוך לבתיהם במנדא, אשקלון ואופקים – ועצרו את השלושה.

החשודים הובאו לתחנת המשטרה לחקירה ומעצרם הוארך על יד בית המשפט בהתאם לבקשת המשטרה עד להגשת כתב האישום היום.

בתום חקירה אינטנסיבית הועבר חומר החקירה לפרקליטות מחוז חיפה, אשר הגישה היום  כנגד השלושה כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים בגין עבירה של שוד בנסיבות מחמירות, שלצידה עונש מאסר לתקופה של 20 שנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות