פרופ’ גמזו: לא אשנה עמדתי, התקהלות באומן תוביל לסגר בארץ

הממונה על המאבק בקורונה לא נבהל מהדרישה של השר יעקב ליצמן שיניח את המפתחות, ולא התרשם מהסיפורים של אריה דרעי על אומן • לאחר הדיון עם נתניהו והשרים הצהיר: "התקהלות עשרות אלפי אנשים באומן תהפוך את ישראל למדינה אדומה יותר, תוביל לסגר ותפגע בעולם התורה"
אריה ריבקינד
ד' אלול התש"פ / 23.08.2020 23:14

פרויקטור הקורונה הלאומי, פרופ׳ רוני גמזו, שב ומזהיר הערב (ראשון) מהטיסות לקברו של רבי נחמן אומן לקראת ראש השנה – ומצפה מהממשלה לאסור לחלוטין את הטיסות לאוקראינה.

בתום הדיון עם ראש הממשלה, שרי ממשלה ונציגי ברסלב – אמר גמזו: “יצאתי מהדיון בראשות ראש הממשלה ואין בכוונתי לשנות את עמדתי בנושא אומן. אני בטוח ששרי הממשלה יקבלו את ההחלטה הנכונה למנוע טיסות לאומן”.

הוא הוסיף: “התורה מחייבת את כולנו ׳ונשמרתם מאוד לנפשותיכם׳. התקהלות של עשרות אלפי איש במתחם אחד תהפוך את ישראל למדינה אדומה יותר ותוביל לסגר שיפגע באזרחי ישראל, בעולם התורה, ובכלכלת ישראל”.

הפרויקטור הלאומי אמר עוד: “לבי עם חסידי ברסלב, אך למרות הרצון הגדול להגיע לציון רבי נחמן, שמירה על חיי אזרחי ישראל ובריאותם חשובה יותר מכל דבר אחר”.

מוקדם יותר הערב, בשיחה עם כתבים לפני הדיון עם נתניהו, מחה שר השיכון יעקב ליצמן על התנהלותו של גמזו ואמר: “לא ראיתי אף פעם פקיד ששולח מכתב לנשיא, הוא רצה לטרפד את הישיבה עכשיו. אדרוש לאפשר טיסות לאומן לפי הכללים של משרד הבריאות”.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום חמישי שיגר פרויקטור הקורונה מכתב לנשיא אוקראינה ובו ביקש ממנו למנוע את הגעת חסידי ברסלב למדינה לקראת ראש השנה.

ליצמן חזר בתוך הישיבה – בפני גמזו ונתניהו – על דרישתו שגמזו יתפטר.

גם השר אריה דרעי הצטרף למתקפה של ליצמן על גמזו, ותקף אותו במהלך הישיבה. השר דרעי גם שיתף מחוויותיו האישיות כמי שטס לאומן בעבר בראש השנה

דרעי אמר לגמזו: “איך קראת לזה מסיבה? אני ישנתי עשר שנים עם נחמן בנשעיה (- יו״ר מזכירות ברסלב שהשתתף בפגישה) בדירה בלי מקלחת”.

נציגי חסידות ברסלב, שהשתתפו בדיון, אמרו בצאתם, כי ראש הממשלה אמר שיש לבחון כיצד ניתן לקיים מתווה לטיסות לאומן.

לפי המתווה שהוצג היום לנתניהו, הטסים לאומן יעברו שלוש בדיקות קורונה: לפני המראה לאוקראינה, בנחיתה באוקראינה ובנחיתה חזרה לישראל.

כמו כן, בתי הכנסת באומן יהיו בתפוסה של 30%, ותהיה חובת עטיית מסיכה בכל זמן בתפילה. כל השטח של איזור הציון  באומן יהיה שטח סטרילי, נפרד לחלוטין משאר העיר. כמו כן תהיה מלונית בידוד למחויבי בידוד.

לפי דיווח של יאיר שרקי, נציגי ברסלב העריכו את מספר המשתתפים הצפוי השנה ב-7,000-10,000 בני אדם. כ-20% ממספר המשתתפים בשנה רגילה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות