‘כל המיצים, הטינופת יצאה לפתח’: כך מודיעים לזק”א על אשה בריקבון

חיים טוויל
|
ד' אלול התש"פ / 23.08.2020 22:16
“הזמנו משטרה, וכשהם פתחו את הדלת הכל תסס על כל הבניין והם השאירו את זה ככה, עם כל הטינופת” • האזינו לשיחה של תושבת באר שבע עם קמב”ץ זק”א חיים וינגרטן על מציאת גופה של קשישה בבניין

בשבת אחר הצהרים הוזעקו שוטרי תחנת באר שבע לדירה ברחוב דרך מצדה בבאר שבע, שם מצאו גופת אישה במצב ריקבון קשה.

תושבת באר שבע התקשרה במוצאי שבת אל קמב”ץ זק”א חיים וינגרטן – ובפיה שאלה: היא לא יודעת למי לפנות במקרה כזה ושואלת אם זק”א יכולים לטפל?

“היום מצאו בעיר באר שבע  קשישה במצב ריקבון של שבועיים פלוס, ממש בכניסת הבניין”, אמרה האישה בשיחה. “סליחה שאני אומרת ככה, אבל כל הדם, כל המיצים, כל הטינופת הזו יצאה לכניסה לבניין. היא כנראה נפלה ליד הדלת, וכשהמשטרה הגיעה ופתחה את הדלת כנראה גררו אותה עם כל מה שהיה עליה… וכל זה בכניסה לבניין והתפשט הריח לכל הבניין.

“גם את הכפפות שבהן גררו אותה זרקו בכניסה ללובי של הבניין. משהו מטורף”.

וינגרטן שאל מי הוציא את הגופה. האישה השיבה שאינה יודעת, וחיים הבהיר שבשבת זק”א לא עובדים אז זה כנראה המשטרה.

האשה שאלה אם היא צריכה לפנות אליהם ואם יש מישהו שמטפל בדברים כאלו, כי ‘עכשיו קורונה, ואתה יודע, מחלות, וה’ ישמור מי יודע מה היה לאשה הזו מסכנה’.

חיים תהה למה היא הייתה במצב רקבון, מה קרה? האישה הסבירה שכל השכנים בהלם, יש כניסה לבניין, שתי קומות למעלה ובקומה מתחת לכניסה יש איש מבוגר שכל הזמן מאכיל חתולים. ויש לו ממש ליד הדלת עשרות חתולים. אז כשהיה ריח הם היו בטוחים שזה קשור לחתולים.

“אבל בשבת התחיל לעלות ריח נוראי וראינו שמשהו יוצא מחוץ לדלת, אז הזמנו משטרה. וכשהם פתחו את הדלת הכל תסס על כל הבניין והם השאירו את זה ככה, עם כל הטינופת”.

הערב הגיעו מתנדבי זק”א לטפל בכבוד המת.

שמעון זגורי מתנדב זק״א באר שבע אמר הערב: “קיבלנו שיחת טלפון במוקד זק״א מאחת השכנות המתגוררת בבנין, לדבריה חדר המדרגות מוצף בממצאים של גופה וריח נוראי בכל הבנין. כשהגעתי למקום הזדעזעתי מהמראה הקשה. ממצאים רבים שנשפכו מחוץ לדלת לחדר המדרגות״.

יהודה לורבר מפקד זק״א נגב, אמר: “האישה ככל הנראה החליקה בכניסה לביתה, שיוועה לעזרה אך לא היה מי שישמע, וכך נפטרה לבד בביתה לפני למעלה משבועיים. לפי הממצאים הקשים בזירה היא שכבה ימים רבים עד שהריח הנוראי והממצאים החלו לצאת מהדירה והציפו את חדר המדרגות. ורק אז השכנים הבינו שמשהו נורא קרה.

״הגענו צוות מורחב של מתנדבי זק״א באר שבע וטיפלנו בכבוד המת באיסוף הממצאים הרבים גם בדירה וגם בחדר המדרגות”.

יהודה משי זהב, יו”ר זק”א: “אנא! שימו לב לשכנים העריריים והגלמודים שלכם, תבדקו בשלומם לפחות פעם ביום כדי להציל את חייהם ולמנוע מקרי מוות מיותרים ומחרידים”.