ליצמן הטיח בפרופ’ רוני גמזו במהלך הדיון על אומן: “אתה צריך להתפטר”

שר השיכון תוקף את התנהלות פרויקטור הקורונה, שפנה לאוקראינה כדי למנוע הגעת מתפללים לאומן: "הוא רצה לטרפד את הישיבה עכשיו" • נציגי ברסלב שהשתתפו בדיון: ראש הממשלה אמר שיש לבחון כיצד ניתן לקיים מתווה לטיסות לאומן • ומה המתווה שנציגי ברסלב הציגו בדיון לנתניהו?
אריה ריבקינד
ג' אלול התש"פ / 23.08.2020 20:03

חודש בדיוק אחרי שפרופ’ רוני גמזו מונה לפרויקטור הקורונה – הערב (ראשון) דרש שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן  – בפניו – להניח את המפתחות על השולחן ולהתפטר.

הסיבה: התנגדותו של פרופ’  גמזו לטיסות לאומן לקראת ראש השנה.

בשיחה עם כתבים לפני פגישה עם נתניהו, מחה שר השיכון על התנהלותו של גמזו  ואמר: “לא ראיתי אף פעם פקיד ששולח מכתב לנשיא, הוא רצה לטרפד את הישיבה עכשיו. אדרוש לאפשר טיסות לאומן לפי הכללים של משרד הבריאות”.

ליצמן חזר בתוך הישיבה – בפני גמזו ונתניהו – על דרישתו שגמזו יתפטר.

גם השר דרעי הצטרף למתקפה של ליצמן על גמזו בחריפות בתוך הישיבה. דרעי סיפר על חוויותיו כמי שנסע בעבר לאומן.

נציגי חסידות ברסלב, שהשתתפו בדיון, אמרו בצאתם כי ראש הממשלה אמר שיש לבחון כיצד ניתן לקיים מתווה לטיסות לאומן.

לבקשת שר הבריאות יולי אדלשטיין, הדיון המקצועי נמשך בהשתתפות השרים.

לפי המתווה שהוצג היום לנתניהו, הטסים לאומן יעברו שלוש בדיקות קורונה: לפני המראה לאוקראינה, בנחיתה באוקראינה ובנחיתה חזרה לישראל.

כמו כן, בתי הכנסת באומן יהיו בתפוסה של 30%, ותהיה חובת עטיית מסיכה בכל זמן בתפילה. כל השטח השהייה של אומן יהיה שטח סטרילי, נפרד לחלוטין משאר העיר. גם תהיה מלונית בידוד למחויבי בידוד.

כזכור, ביום חמישי שיגר פרויקטור הקורונה מכתב לנשיא אוקראינה ובו ביקש ממנו למנוע את הגעת חסידי ברסלב למדינה לקראת ראש השנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות