הדיון ב’כספים’ נעצר • פינדרוס: או הצבעה או שנבשר הערב על בחירות

הדיון ועדת הכספים נעצר, ויימשך לצורך הצבעות, בכפוף להסכמות בין כחול לבן לליכוד, בשעה 21:00 • "היה ולא יגיעו כחול לבן והליכוד להסכמות - יכול להיות שנבשר לעם ישראל על בחירות"
אריה ריבקינד
ג' אלול התש"פ / 23.08.2020 16:08

ועדת הכספים החלה לדון היום (ראשון) בצוהריים בחוק שאמור לדחות את מועד אישור תקציב המדינה.

יו”ר סיעת יהדות התורה, חבר הכנסת יצחק פינדרוס שמנהל את הישיבה במקום ח”כ משה גפני – אמר בפתיחת הדיון: “קיוויתי שדחיית הדיון מהבוקר, תספיק כדי להביא להסכמה בין סיעות הבית, לצערי זה לא הספיק.

“בהמשך לדיון שהתחלנו ביום רביעי, שיצאנו להפסקה ללא הסכמות, אנחנו עדיין ללא הסכמות לצערי. אני מקווה שנגיע להסכמות בתוך הוועדה, למרות שבחוץ לא הגיעו כל הגורמים להסכמה. נכין את החוק להצבעה, ירצו יביאו אותו להצבעה, לא ירצו, לא יביאו. את אחריותנו כדי למנוע בחירות וכאוס במדינה, אנחנו צריכים כוועדה לעשות”.

אלא שבהמשך הדיון בוועדת הכספים נעצר, והוא יימשך לבקשת יו”ר הכנסת, לצורך הצבעות, בכפוף להסכמות, בשעה 21:00.

מ”מ יו”ר הוועדה, ח”כ יצחק פינדרוס אמר לפני הפיזור: “נתכנס שוב, על פי בקשת יו”ר הכנסת להצבעות בשעה תשע. היה וכחול לבן והליכוד יגיעו להסכמות, נגיע להצבעות על החוק שהצענו כאן. היה ולא יגיעו כחול לבן והליכוד להסכמות – יכול להיות שנבשר לעם ישראל על בחירות.

“אני מבקש מהחשב הכללי והייעוץ המשפטי לוועדה – אנחנו לא מוכנים לקבל את המצב, שכרגע אחרי הצבעה על החוק הזה, אנחנו עד ה-3 לדצמבר ללא תקציב.

“אנחנו זקוקים לפתרון. אנחנו דורשים שב-3 חודשים האלה תהייה התנהלות במינימום סבירה כמו ב-2019. תמצאו פתרון משפטי, קחו בחשבון שיכול לקרות שלא יהיה תקציב למדינה בתקופה הזו”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, מוקדם יותר היום נעשו ניסיונות  מצד הליכוד לדחות פעם נוספת את הדיון בוועדת הכספים לשעות הערב ואף להעבירו למחר. במפלגות החרדיות הבהירו לליכוד את התנגדותן הנחרצת לדחייתו ודרשו שייערך כמתוכנן, זאת מפני שאינן רצו לחכות לרגע האחרון.

הצעת החוק של חבר הכנסת האוזר ארבעה עקרונות מרכזיים: הראשון, תמיכה בחוק האוזר לדחייה במאה ימים של פיזור הכנסת; השני – הסכמה על תקציב וחוק הסדרים בתוך מאה ימים שייצבו את הכלכלה הישראלית; השלישי – הקמה מיידית של ועדה לבחינת מינוי בכירים עליה התחייבו הליכוד וכחול לבן בהסכם הקואליציוני; והרביעי – התמקדות במאבק בקורונה, בשפעת ובאתגרי הביטחון בצפון ובגבול עזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות