פרופ’ לוי: חושש מהחלטות שלא לפי שיקולי הבריאות

בכיר במשרד הבריאות מעריך: 2,000 חסידים כבר הגיעו לאומן • שר הפנים של אוקראינה: "אם יש מי שרוצה להפר את ההסכמים ולערוך עליה לרגל המונית, למשרד הפנים יש מספיק כוחות ואמצעים להשיב את הסדר והאינטרסים הציבוריים, לא יתקיימו חגיגות בצורה ובהיקף של השנים האחרונות"
חרדים 10
ג' אלול התש"פ / 23.08.2020 12:28

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, אמר היום (ראשון) בריאיון בתוכנית ‘סדר יום’ ברשת ב’, כי העמדה המקצועית בנוגע לנסיעות לאומן לקראת ראש השנה ברורה – והיא שיש חשש אמיתי שאופי האירוע יגרום לתחלואה מיותרת שניתן למנוע.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

בהתייחס לכך שלא הוזמנו גורמי מקצוע לדיון בנושא, אמר פרופסור לוי כי הוא חושש שתתקבלנה החלטות שלא עומדות בקנה אחד עם האינטרס הבריאותי.

היום צפויים השרים ליצמן, דרעי, אדלשטיין ורגב להתכנס בשעות אחר הצהריים ולהכריע בסוגיה הנפיצה, יחד עם נציגי המל”ל.

לפי דיווח בחדשות 12, בכיר במשרד הבריאות מודה כי לפי הערכות, כ-2,000 חסידי ברסלב כבר הגיעו לאוקראינה.

בתוך כך, שר הפנים של אוקראינה הצהיר כי העלייה לציונו של רבי נחמן בראש השנה באומן נידונה בדרגים הדיפלומטים הגבוהים ביותר – ולכן “אם יש מי שרוצה להפר את ההסכמים ולערוך עליה לרגל המונית, למשרד הפנים יש מספיק כוחות ואמצעים להשיב את הסדר והאינטרסים הציבוריים”.

שר הפנים הוסיף: “אנו מבינים את כל הסיכונים הכרוכים בחגיגת השנה החדשה היהודית באומן. על פי הערכות שונות, בערך 50-25 אלף איש עלו לרגל בשנים קודמות. הפעם למרבה הצער, איננו יכולים להרשות זאת לעצמנו. לכן יוכנסו מגבלות ולא יתקיימו חגיגות בצורה ובהיקף של השנים האחרונות”.

על אף הלחצים שמפעילים בכירים במפלגות החרדיות, פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, אמר אתמול לקרן מרציאנו בחדשות 12 כי מבחינתו “אין טיסות לאומן. נקודה סוף”.

גמזו, שנראה נסער כשדיבר על הנושא, הסביר שהחסידים באומן יכולים לקרב את מדינת ישראל באופן משמעותי לסגר כללי וכעת האחריות נמצאת אצל רשות התעופה האזרחית שלדבריו צריכה לשים סוף “לטירוף הזה”.

פרופסור דב שוורץ, המדען הראשי לשעבר של הוועדה לאנרגיה אטומית, התראיין הבוקר בתוכנית ‘קלמן וליברמן’ ברשת ב, ואמר: “אף מדינה לא הצליחה להוריד 2,000 חולים יומיים ל-200 בלי סגר. דרוש סגר של שלושה שבועות. אם ניכנס במצב הזה לעונת השפעת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות