כמה חקירות היו? • סימני השאלה סביב היועמ”ש מנדלבליט וניסנקורן

איך תיק נגד איש ציבור נותר פתוח שלוש שנים - בלי שבוצעה בו כל פעולה? בפרקליטות מתקשים להסביר • ומבלי להתכוון, יחימוביץ' האירה בזרקור על הסתעפות אפשרית • דעה של העיתונאי אראל סג"ל ב'ישראל היום'
חרדים 10
ג' אלול התש"פ / 23.08.2020 10:13

העיתונאי אראל סג”ל כותב הבוקר (ראשון) בטור דעה ב’ישראל היום’:

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

ביום שישי בצהריים פרסמתי בטוויטר כי משטרת ישראל ניהלה בדיקה לחשדות לכאורה נגד שר המשפטים אבי ניסנקורן בגין ביצוע עבירות פליליות בתקופת הבחירות לתפקיד יו”ר ההסתדרות. הבדיקה התקיימה בליווי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה.

אם מציעים לך משכורת קבועה בלי עבודה, תוותר? כנס לבדוק אם זכאי

לשאלת עיתונאים, היועמ”ש לא השיב לשאלות מתי גנז את הפרשה, מה הסיבות לכך ומדוע הוסתרו הבדיקה והחלטת היועץ מהציבור.

סג”ל סיפר: הסיפור הזה שכב אצלי ואצל עוד עיתונאים – אבל רק פרסומו בערב שבת, פרשת שופטים, יצר סערה שבזכותה נפתח חריץ קטן להתנהלות השערורייתית של הפרקליטות בכל הקשור לתיקי אישי ציבור.

בעוד פיד שמאל בטוויטר פצח במקהלה אחידה של האשמת ‘הימין ושופרותיו’ בספין ממוחזר, יצאה הודעת דוברות של הפרקליטות, שלפיה פרקליט המדינה שי ניצן השאיר את התיק פתוח למרות המלצת המשטרה לסגור את החקירה. חלפו שלוש שנים, ובמאי 2020 ערב הקמת הממשלה העלה ראש אח”מ את הנושא בפני מנדלבליט, ששלח אותו לבדיקה חוזרת, ובסופה הוחלט לסגור את התיק.

בהודעת הדוברות נכתב: “היועץ המשפטי לממשלה ביקש מראש אח”מ לבצע בחינה נוספת של ההמלצה ולברר האם העמדה המובאת בהמלצה משנת 2017 שלא לפתוח בחקירה תקפה גם בעת הזו. לאחר בחינה נוספת ועדכנית של הדברים, הודיע ראש אח”מ ליועמ”ש, כי אין שינוי בעמדה שהוצגה בשנת 2017 שלפיה אין תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית גם היום, ועל כן יש לסיים את הטיפול בנושא ולגנוז את העניין, כפי שהומלץ ב־2017”.

אראל סג”ל:  שימו לב, אין מדובר בזוטות, בתקלה מינורית, תיק נותר פתוח במשך למעלה משלוש שנים נגד איש ציבור – אף שלא מבוצעת בו כל פעולת חקירה. ואז, ממש בתקופה שבה אמור ניסנקורן להתמנות לשר המשפטים, היועמ”ש עורך דיון לגביו והחליט שלא לפתוח נגדו בחקירה פלילית.

אלא שבמוצ”ש, העלילה הולכת ומסתבכת: איזה תיק היה פתוח בפרקליטות נגד אבי ניסנקורן עד מאי 2020?

בציוץ היסטרי ונרגש, בישרה שלי יחימוביץ’: “מצאתי בבית את הראיה הכי נוקבת לכך, שהבדיות שהומצאו עליו ועל מנדלבליט בבלפוריה ובזרועותיה, הן שקר והמצאה זדונית ומוחלטת… התיק מעולם לא הועבר לפרקליטות. הוא נסגר כבר במשטרה. אני קיבלתי את ההודעה על הסגירה כבר בינואר 2019”.

השמאל קפץ כמוצא שלל רב על ההוכחה כביכול לספין המפוברק של הימין. אלא מאי, העובדות בעינן עומדות.

מנדלבליט עצמו מודה כי רק במאי 2020 התיק נגנז. אז כמה חקירות היו? על איזה תיק מדובר? האם יש חקירות נוספות בקנה? האם אני בהלם מהתנהלות הפרקליטות והיועמ”ש? לא ממש. אחרי ההתעמרות בגל הירש, מסמך יצחקי, החיסולים הממוקדים משפטיים של קהלני, רפול, רובי ריבלין ויעקב נאמן, אפילו להיראות מופתעים קשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות