תסריט האימה של גדעון לוי: בנט ראש ממשלה, שקד תממש זממה

"צריך להתחיל לחשוב על זה: נפתלי בנט, ראש הממשלה הבא של ישראל. יש סיכוי לא מבוטל שכך יהיה" • איש השמאל הקיצוני, העיתונאי גדעון לוי, בטורו ב'הארץ'
חרדים 10
ג' אלול התש"פ / 23.08.2020 09:33

איש השמאל הקיצוני, העיתונאי גדעון לוי, מעריך הבוקר (ראשון) בטורו בעיתון ‘הארץ’, כי יו”ר ימינה נפתלי בנט יהיה ראש הממשלה – ביום שאחרי נתניהו.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

“צריך להתחיל לחשוב על זה: נפתלי בנט, ראש הממשלה הבא של ישראל. יש סיכוי לא מבוטל שכך יהיה. אם לא בנימין נתניהו – בנט. אין כנראה אחר”, פתוח לוי את טורו.

“אלו חדשות רעות; יש רעות מהן. ההשתלשלות לא דמיונית בעליל: הליכוד יורד, ימינה עולה, השמאל־מרכז חסר מנהיגות ראויה ובנט ממקד סביבו את קואליציית ‘רק לא ביבי’ המיוחלת ומכונן ממשלת ימין־מרכז. כרגע זהו התסריט השני בסבירותו, אחרי זה של המשך שלטון נתניהו. ימין קיצוני יחליף ימין מתון, דתי יחליף חילוני”.

לדבריו, “מנהיג מתנחלים, גם אם מרעננה, כראש ממשלה, יסמל פרק חדש בתולדות הציונות. חובש כיפה, זעירה ככל שהיא, יציג דיוקן חדש של ישראל אחרת”, כותב לוי.

“מה שהחל כקבוצת לחץ חוץ פרלמנטרית, עם רבנים ועסקנים בדובונים, רובים וספרי תורה, רוקדים וצווחים כמטורפים על גבעות הטרשים השדודות, ייכנס כהנהגה מהוגנת ומקובלת לבלפור.

“צאצא גוש אמונים ונציג הציונות הלאומנית־דתית – בראש השלטון בישראל. קשה לחשוב על מהפך קיצוני מזה”.

לוי טוען: “בנט בבלפור מבטיח הצגה של ישראל כהווייתה. זה יתרון. אבל בנט זה גם מלחמה בעזה ובלבנון, ובנט זה בצלאל סמוטריץ’, שהתבטאויותיו מזכירות התבטאויות פשיסטיות מפורשות, ובנט זה איילת שקד שרצתה להחריב את מערכת המשפט וטרם הצליחה לממש את זממה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בנט ראש ממשלה, וגדעון לוי עוד יצטער על דבריו אלה
    23/08/2020 19:59
    שאול א.
  1. בדיוק כפי שהצטער על דבריו נגד נתניהו כאשר כיום הוא משבח אותו על זהירותו.