פשרה? התקציב ומינויי הבכירים יוקפאו • גנץ: נגיע למלחמת אחים

בכחול לבן ובליכוד הולכים לפשרה? רגע לפני פיזור הכנסת, ח"כ צבי האוזר מציע לדחות את העברת התקציב ב-3 חודשים - ובמקביל להקפיא את מינויי הבכירים במשרד המשפטים
חרדים 10
ג' אלול התש"פ / 22.08.2020 21:34

יו”ר ועדת חוץ וביטחון, ח”כ צבי האוזר מ’דרך ארץ’, מציע להקפיא את מינויי הבכירים, בהם מינוי פרקליט מדינה, במטרה לגשר על הפערים בין כחול לבן לליכוד – ולמנוע בחירות.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

לפי שעה ראש הממשלה נוטה לקבל את הצעתו של האוזר.

אלה עיקרי ‘פשרת האוזר’:

– תמיכה בחוק האוזר לדחייה ב-100 יום של פיזור הכנסת.

– במהלך 100 יום, יוסכם על תקציב וחוק הסדרים שייצבו את הכלכלה הישראלית. עד אז יפעלו על פי 1/12 של תקציב 2019 – עם תוספת אחוזית שתוסכם בין הצדדים.

– תוקם מידית הועדה לבחינת דרכי מינוי בכירים, עליה התחייבו הצדדים בהסכם הקואליציוני. עד קבלת מסקנות של ועדה זו – יוקפא המצב הקיים ולא יבוצעו מינויים (תוצאה זהה למצב בו יוכרזו בחירות ביום ב’).

– התמקדות במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף, ובאתגרי הבטחון בגבול עזה ובצפון.

אם הכנסת לא תאשר תקציב עד יום שני בחצות, או לחילופין תאשר את החוק שידחה את ההכרעה בסוגיה, הכנסת תתפזר אוטומטית וישראל תלך לבחירות רביעיות בתוך שנה וחצי.

שר הביטחון בני גנץ אמר בחדשות 13: “אם נלך לבחירות – זה מסיבות אישיות של נתניהו. ראש הממשלה בחר שלא לעמוד בהסכם בינינו. מוכנים לכל פתרון כדי למנוע בחירות בישראל. נתניהו יודע שלא אוותר על כל דבר שיפגע בדמוקרטיה. הוא יודע שאני אסכים לכל פתרון שימנע בחירות. מאוד מקווה שנתניהו לא מעדיף את שלטונו על גבי הדמוקרטיה. אם נלך לבחירות אנחנו מסוגלים להגיע למלחמת אחים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות