פרופ’ גמזו: אני מודיע – אין טיסות לאומן לראש השנה. נקודה סוף

הממונה על המאבק בקורונה נגד 'אומן ראש השנה': "אומן זה לא חגי תשרי וזה לא דבר קדוש. זו הילולה או מסיבה ולא צריך לעשות את זה. זה יכול לקרב אותנו לסגר. זה סיכון נפשות בישראל" • על פתיחת שנת הלימודים: "אפשר לפתוח את כל שכבות הגיל חוץ מבערים האדומות" • וסגר בחגים?
יוני גרין
ב' אלול התש"פ / 22.08.2020 20:51

הממונה על המאבק בקורונה, פרופ’ רוני גמזו,  התייחס הערב (מוצאי שבת), בראיון לחדשות סוף השבוע בערוץ 12, לאיומי הסגר בחגי תשרי, לפתיחת שנת הלימודים, לאי היכולת של קבינט הקורונה להגיע להסכמות סביב “תוכנית הרמזור” – ולטיסות לציון של רבי נחמן באומן לקראת ראש השנה.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

בראיון הבהיר גמזו כי מבחינתו אין טיסות לאומן: “אומן זה לא חגי תשרי וזה לא דבר קדוש. זו הילולה או מסיבה ולא צריך לעשות את זה. זה יכול לקרב אותנו לסגר. כל הממשלה צריכה להיות נחושה לזכות באמון הציבור ולומר לחסידים – לא לנסוע במועד הזה לאומן. זה סיכון נפשות בישראל. אני מודיע – אין טיסות לאומן. נקודה סוף”.

על הסירוב לאשר את תוכנית הרמזור: “זה לא חוסר אמון בי, השרים היו רגילים להגביל הכל בכל הארץ אבל אין בזה היגיון. צריך לתת הרבה יותר אחריות לרשות המקומית. האסטרטגיה שלי יוצאת לא מירושלים אלא מהיישובים”. הוא טען כי רבע שעה נוספת של דיון בקבינט והתוכנית הייתה מאושרת.

“לא בהכרח יהיה סגר בחגים. אני מאמין שאפשר להוריד את התחלואה – יש ארבעה שבועות עד אז, אני רוצה להתרחק מסגר. נכון שהצגתי אפשרות לסגר כי אני חושש אבל צריך כולנו יחד ליצור את האפשרות להימנע ממנו”.

הפרויקטור ביקר בחריפות את ההתקהלויות הגדולות שנעשות ברחבי הארץ בניגוד להנחיות: “תמונות של מסיבות במקומות סגורים מעצבנות אותי. המשטרה לא יכולה לעמוד מהצד אלא לסגור מקומות כאלה – האכיפה בישראל לא מספיק טובה. הדרך להתמודד עם הקורונה זה סדר ציבורי”.

על פתיחת שנת הלימודים אמר: “אני בעד פתיחת בתי הספר וזה אתגר. מכיתה ז’ ומעלה הסיכון יותר גדול, אך בכיתות הקטנות – פחות. יש חילוקי דעות אצל המומחים ואני קיבלתי את עצת קבינט המומחים שרובם אמרו שאפשר לפתוח את שנת הלימודים. אפשר לפתוח את כל שכבות הגיל בלימודים חוץ מבערים האדומות”.

ביום חמישי דרש גמזו בקבינט הקורונה להורות לרשות שדות התעופה לבטל לחלוטין את הטיסות לציון של רבי נחמן באומן – לקראת ראש השנה.

פרופ’ גמזו אמר אז: “לא לטוס השנה לאומן להשתטחות על קבר הרב נחמן מברסלב, מחשש לאירוע הדבקה המוני לא רק בקרב אלפי הנוסעים, אלא גם בקרב התושבים המקומיים באוקראינה. על הממשלה להנחות את רשות שדות התעופה למנוע טיסות ישירות לאוקראינה, מסיבות בריאותיות”.

הוא ציין כי הוא מקווה שמנהיגי שתי המדינות יפעלו לעצירה מוחלטת של הטיסות לאומן השנה, מתוך גילוי אחריות לבריאות הציבור.

בהמשך דווח כי פרופ’ גמזו אף פנה במכתב רשמי לנשיא אוקראינה בבקשה לעצור את הטיסות לאומן – “מחשש בריאותי וכדי למנוע פגיעה בחיי אדם”. ‎

עוד בנושא:

סביבת פרופ’ גמזו נגד פרוש: ‘תפסיק להלהיט הרוחות ולהתסיס’

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בשורה טובה לעם ישראל סעו למערת המכפלה ולחברון עיר האבות
    22/08/2020 21:56
    מנחם אור
  1. אומן נסיעה בראש שנה לא מכבד את השם היחיד לא מכבד את התורה וההלכה לא מכבד את ארץ ישראל הקדושה, דרך פסולה אוקריאנה להביא את עצמות היהודי היקר לארץ ישראל ומהר.

  2. אומן זה לא מסיבה!!! ר' נחמן ילחם לנו!!!
    22/08/2020 22:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. סומכים על רבנו!!!

  4. אומן
    23/08/2020 18:46
    חליוא
  5. אדון גמזו אתה עד ראש השנה מת חכה יומך קרוב

  6. מלחמה חרדים בחילונים.
    24/08/2020 15:08
    מנסיון אישי
  7. אנחנו ברובים מטוסים וטנקים. אתם– השם ילחם עבורכם.

  8. "תשלום" קונקרטי על הנזק שייעשה
    28/08/2020 08:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. יש לי הצעה, שכדאי שישקלו ברצינות.
    כל מי שיוצא מהארץ לאוקראינה בתקופה הקרובה, ישתתף בניסוי של החיסון הרוסי.
    הלוגיקה:
    היוצאים מהארץ טוענים שיעשו זאת כמעט בכל מחיר, כולל בצורה של הפרת חוקים.
    המחיר כבד לשני הצדדים – באוקראינה תהיה פצצת תחלואה מתקתקת, לאחר שהצליחו להימנע כמעט לחלוטין מהנגיף )למעט חסיד מסתנן(.
    בישראל כל המערכות יופעלו – חילוץ של חולי קורונה שיתגלו, אכיפת בידודים, עומס על מערכת הבריאות, עומס על המערכת הלוגיסטית, והוצאה מיותרת על חשבון האזרח, סכנה ממשית לציבור בישראל.

    לכן, אם כל כך חשוב לאנשים מסויימים ללכת לשם בכל מחיר, הם יכולים לכפר על הנזק שייעשו לשני הצדדים בכך שיהיו נסיינים של החיסון. אולי טובה תצמח מכך.