ראש העיר בת ים: חרדים שגרים מחוץ לעיר לא יכנסו לחוף הנפרד

ראש העיר צביקה ברוט הורה לאסור כניסת אוטובוסים עם תושבים מערים חרדיות לחוף הנפרד • "שוטרים ופקחים שלנו יעצרו אוטובוסים שמגיעים מערים אחרות, חלקן אדומות, ולא יאפשרו להיכנס למתחם" • תושב לראש העיר: "רון קובי החדש. יש לך את זה גם בגרמנית? יישמע יותר אותנטי"
יוני גרין
א' אלול התש"פ / 21.08.2020 15:27

העיר בת-ים התברגה כבר תקופה ארוכה ברשימת הערים הירוקות: אלא שבעירייה נחשפו בימים האחרונים לעובדה כי אל החוף הנפרד, המשרת את הציבור החרדי, מגיעים מדי יום – בימי ‘בין הזמנים’ – מאות איש, באוטובוסים מהערים החרדיות בני ברק, מודיעין עילית, אלעד וריכוזים חרדיים אחרים, שחלקם מוגדרים אדומים.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

בעקבות כך הודיע ראש העיר, כי יוצבו בכניסה לחוף שוטרים ופקחים אשר לא יאפשרו לאוטובוסים מאורגנים להיכנס למתחמי החוף.

אם מציעים לך משכורת קבועה בלי עבודה, תוותר? כנס לבדוק אם זכאי

בפוסט שפרסם אחר הצהרים בדף הפייסבוק שלו, כתב ראש העיר צביקה ברוט:

“התמונות האלה צולמו השבוע בחוף הנפרד בבת-ים. רוב הרוחצים – אינם בת-ימים. הם הגיעו באוטובוסים מערים אחרות, חלקן אדומות מבחינת קורונה.

“הודעתי כעת כי מעתה, ולמשך שלושה שבועות, חופי הים שלנו יהיו פתוחים אך רק לתושבי העיר באופן חופשי, ואורחים מערים אחרות יתבקשו שלא להגיע אליהם”.

לדבריו, “עבדנו קשה כדי שבת-ים תהיה עיר ירוקה, ואני לא מוכן לוותר על זה. השוטרים והפקחים שלנו יעצרו אוטובוסים שמגיעים מערים אחרות ולא יאפשרו להם להיכנס למתחמי החוף”.

הוא הוסיף: “לחוף הנפרד יוכלו להיכנס 1000 רוחצים בלבד בכל רגע נתון, כדי למנוע צפיפות.

“יש לנו את רצועת החוף היפה בארץ, ואנחנו מאד שמחים לארח אנשים מערים אחרות אצלנו. אבל בתקופה הזו חיי אדם חשובים יותר מהכל, ונשמח להמשיך ולארח אתכם בעוד כמה שבועות”.

יצוין כי גם גם בחופים הרגילים ישנם אלפים המגיעים מחוץ לבת-ים, ובאחרונה אף התגלו בחופים אלה חולי קורונה.

אחד הגולשים כתב לראש העיר: “שאלת תם. כשבת ים היתה עיר אדומה. האם מישהו מנע מתושבי בת ים להגיע לאן שהוא? ואם יבוא ראש עיר אחר ויאמר אין כניסה לבת ימים? איך זה יראה?”

גולש אחר הגיב: “לדעתי רעיון לא נכון, בעיקר מתריס כנגד הציבור החרדי שהרבה ממנו הולך לחוך הנפרד בבת ים + איך אוכפים שרק תושבי בת ים יכנסו?”

אחת הגולשות כתבה: “מבינה ומכבדת את ההחלטה אבל לכל המגזרים. מצד שני להודיע שרק תושבים מערים אדומות לא נכנסים – זה הרבה יותר מכובד ולא יגרום לשיח לא נעים על העיר. לנו לא נעים לשמוע איך מדברים על הבתימים. יש לחפש פתרון יותר עדין. אל תשכח שהרבה בתימים יוצאים לבלות בערים אחרות”.

הגולש ירון דורון כתב: “אני לא חושב שהצעד הזה חוקי. חוף הים שייך לכולם ולא משנה היכן הוא גר. מניעת צפיפות בקורונה כן, מניעת כניסה לחוף לא ולא”.

הגולש שאול שטרן הגיב: “רון קובי החדש. נוסח בת ים. יש לך את הפוסט גם בגרמנית? זה יישמע יותר אותנטי”.

כתב חרדים 10  מציין, כי ראש העיר פרסם תחילה את תמונות הרחצה בחוף הנפרד, תוך חדירה לפרטיות של הנשים חרדיות. בעקבות הביקורת שהוטחה בו, הוא הסיר את הפוסט, ופרסם פוסט חדש עם תמונות מטושטשות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לציבור החרדי יש זיכרון לטווח ארוך
    23/08/2020 04:48
    שלי
  1. והוא יבוא חשבון עם כל מדיר בכל אציטלה…