ליצמן התנפל על גמזו: ‘למה תרבות 500 בשטח פתוח ותפילה רק 30?’

שר השיכון העלה את הטונים בקבינט הקורונה: "למה יכולים להיות אירועי תרבות של 500 איש בשטח פתוח אבל תפילה רק עד 30 איש? זה לא הגיוני" • "צריך שאנשים לא ירגישו שאין שקיפות ושעושים איפה ואיפה בין ערים. תבנו מפתח אחיד לכלל הערים האדומות בארץ"
אריה ריבקינד
ל' אב התש"פ / 20.08.2020 20:13

קבינט הקורונה שהתכנס הערב (חמישי) לא הצביע על תוכנית ‘הרמזור’ של  פרופסור רוני גמזו, בשל התנגדות של כמה מהשרים.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

במהלך הדיון, השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי מחו על שגמזו ואנשי משרד הבריאות לא דנו איתם על מתווה לתפילות וקביעת מספר מתפללים במבנה סגור, לפי גודל בית הכנסת.

אם מציעים לך משכורת קבועה בלי עבודה, תוותר? כנס לבדוק אם זכאי

בעוד יו”ר ש”ס אריה דרעי דאג לשמור על אווירה מכובדת, הרי ששר השיכון העלה את הטונים: “למה יכולים להיות אירועי תרבות של 500 איש בשטח פתוח אבל תפילה בשטח פתוח היא רק עד 30 איש? זה לא הגיוני. אתם תמיד נגד החרדים”.

שר הבריאות אדלשטיין ענה לו: “אירועי תרבות קיבלו תו סגול עם כמה כסאות הפרדה בין האנשים בקהל וקפסולות בשטח פתוח. זה לא כמו בית כנסת שרוצים לקיים בו מניין”.

ליצמן מתח ביקורת על גמזו, טען שהוא לא הגיע מוכן לדיון, ורמז כי ‘תכנית הרמזור’ מפלה ערים חרדיות: ”אין בעיה עם ערים אדומות אבל שהכל יהיה אחיד. שאנשים לא ירגישו שאין שקיפות ושעושים איפה ואיפה בין ערים. תבנו מפתח אחיד לכלל הערים האדומות בארץ”.

דרעי גיבה אותו. “צריך שתהיה אחידות בהתכנסויות וקבלת ההחלטות ואופן ביצוען, הכל צריך שיהיה שקוף לכל הציבורים”, אמר בטון שקט יותר מזה של ליצמן, אבל חד משמעי.

קבלת ההחלטות נדחתה ליום שני הקרוב. עד אז יימצא – אם יימצא, מפתח אחיד באשר למקומות סגורים ופתוחים.

במהלך הישיבה הציג ממונה הקורונה הלאומי פרופ’ רוני גמזו את תוכניתו להטלת סגר – “ריסון מהודק”, על מנת לעצור את העלייה בתחלואה.

בכאן חדשות דווח כי מדובר בתוכנית מגירה ולא ליישום מיידי. לפי פרטי התוכנית אם בעוד כחודש נתוני תחלואה יהיו דומים להיום או שהמצב בבתי החולים יוגדר כ”דגל אדום”, ייבחרו ימים שבהם יינקטו שורה של צעדים שיכללו סגירה של המסחר, סגירה של מערכת החינוך והגבלות תנועה בחגי תשרי.

בין השאר, מדובר על סגירה של קניונים, שווקים, מסעדות ומופעי ואירועי תרבות ותיירות; סגירת מערכת החינוך למעט חינוך מיוחד, הגיל הרך וכיתות א-ג; סגירת מקומות עבודה מקבלי קהל; עבודה במתכונת חירום במגזר הציבורי; הגבלת תנועה ל-500 מטר מהבית בראש השנה ויום כיפור לכלל הציבור וקיום התכנסות במשפחה הגרעינית

כמו כן, הגבלת תנועה ל-500 מטר מהבית תחול באופן כללי גם ביישובים המוגדרים יישובים אדומים.

בתוכנית שהציג היום גמזו לשרים, הערים שמוגדרות אדומות לפי נתוני התחלואה הנוכחיים הן: ביתר עילית, בני ברק, ג’לג’וליה, דיר אל אסד, עילבון, רהט, כפר קאסם, כפר ברא, כסייפה, מודיעין עילית, טירה, נצרת, בית ג’ן, עילוט, עמנואל, קריית יערים, ריינה, שעב.

בנוסף, ממונה הקורונה הלאומי פרופ’ גמזו דורש מקבינט הקורונה להורות לרשות שדות התעופה לבטל לחלוטין את הטיסות לאומן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות