סקר: 75% סבורים שנתניהו רוצה בהקדמת הבחירות. וכמה גוש הימין?

מהסקר, שנערך על ידי פרופ' יצחק כ"ץ ממכון מאגר מוחות עבור תוכניתו של ניסים משעל, עולה כי הליכוד שומרת על כוחה עם 32 מנדטים • ש"ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים כל אחת • מפלגת ימינה מסתמנת כלשון המאזניים בסבב הבחירות הבא
חרדים 10
ל' אב התש"פ / 20.08.2020 19:54

אם לא תושג פשרה בין הליכוד לכחול לבן בסוגיית התקציב עד ליום שני הקרוב, מדינת ישראל תצא לסבב בחירות נוסף, בשיאו של משבר הקורונה הבריאותי, הכלכלי והחברתי – ובהיעדר תקציב.

על פי הסקר, שנערך על ידי פרופ’ יצחק כ”ץ ממכון מאגר מוחות עבור תוכניתו של ניסים משעל ב־103fm, עולה תמונה ברורה: הציבור מאוכזב ממנהיגיו, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מהסקר עולה כי רוב מוחץ של 75 אחוזים מהנשאלים מאמין כי נתניהו מעוניין בהקדמת הבחירות.

נתניהו הדיר את שותפיו הקואליציוניים, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי מתהליך השלום עם איחוד האמירויות. מהסקר עולה, כי 60 אחוזים מהנשאלים בעלי הדעה חושבים שראש הממשלה לא צדק בכך שלא עדכן את גנץ על המגעים להסכם השלום המתגבש עם איחוד האמירויות. השאר, 40 אחוזים, סבורים כי נתניהו צדק.

אל מול הנתונים בשאלות האלה, עומדת איתנה מפת המנדטים, המצביעה גם השבוע על פער ניכר לליכוד בראשות נתניהו על פני המפלגות האחרות, וכן על גוש ימין גדול של 63 מנדטים בחיבור פוטנציאלי בין נתניהו לימינה בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד.

מתוצאות הסקר עולה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה זוכה ל־32 מנדטים.

מפלגת יש עתיד־תל”מ בראשות יאיר לפיד היא המפלגה השנייה בגודלה עם 19 מנדטים. אחריה, מפלגת ימינה ממשיכה להתחזק וזוכה ל־15.

הרשימה המשותפת, לעומת זאת, נחלשת במנדט ל־15.

כחול לבן עם 10 מנדטים בלבד, ש”ס, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 8 מנדטים כל אחת. בתחתית הרשימה מרצ, אשר שומרת על 5 מנדטים. גם בסקר זה מפלגת העבודה נותרת מתחת לקו אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים – גוש הימין זוכה ל־63 מנדטים עם ימינה (48 מנדטים ללא ימינה); גוש השמאל-ערבים-ליברמן עם 57 מנדטים.

מהסקר עולה כי מפלגת ימינה מסתמנת כלשון המאזניים בסבב הבחירות הבא, וביכולתה ליצור גוש חלופי. זאת, לאור תחושת הבגידה הקשה של בכירי המפלגה על כך שנתניהו זרק אותם אל עבר ספסלי האופוזיציה אחרי הבחירות האחרונות, ורצף הסקרים המחמיאים אשר מעודדים אותם להוות אלטרנטיבה שלטונית.

אם אזרחי ישראל ייצאו לממש את זכותם הדמוקרטית בקלפיות בעוד כמה חודשים, עולה שאלה אחת – האם ישראל תגיע לראשונה מזה שנה וחצי להכרעה?

את הסקר, שנערך בתאריכים 20-19 באוגוסט, ביצע פרופ’ יצחק כ”ץ ממכון מאגר מוחות, באמצעות פאנל אינטרנטי. בסקר השתתפו 511 נשאלים בגילי 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה. גודל הטעות הסטטיסטית: 4.4 אחוזים, ברמת ביטחון של 95 אחוזים.

התוצאות, הפרשנויות והתגובות – מחר (ו’) ב־09:00 בתוכניתו של ניסים משעל ב־103fm.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בנט מוביל בסקרים שלנו
    22/08/2020 18:27
    רועי
  1. בנט אוהבים אותך